FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det något vettigt sätt att live överskåda vad som händer på IIS-servern... vilka IP-nummer som är inne, vilka sidor som visas mm.
Skulle altså vilja ha live-statistik... Söker också ett bra program för att sammanställa offlinestatistik... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Finns jättebra sånt inbyggt i apache.. gratis dessutom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
netstat är min vän i både win och nix :-)
awstats stödjer annars live-uppdateringar vid http-förfrågningar. Kör man den ofta tar det inte långt tid att läsa in nya rader. Jo awstats klarar av IIS-loggar med. Du kan dessutom slå på pluginen för logparsning för att visa senaste rader eller vissa rader i loggen. Det är kanske något fel på min tänkte men jag förstår verkligen inte att man har "peka och klicka"-applikation för livestatistik som WhosOn. Det är motsägelse på något märkligt sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Fulton, det awstats, webalizer och webtrends (trialen iaf) har gemensamt är att de är gratis. Finns det något verktyg i samma klass som awstats som kan göra det du säger i samma prisklass?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag har mrtg-grafer som visar antalet requests mot mina apache-burkar, har fulat mig lite med extended-status. Fast det är ju inte direkt så intressant
![]() Saknar ett riktigt häftigt grafiskt gränssnitt där man kan ladda sina loggfiler och se sidor som noder och vägarna besökarna går som stigar. Nån som vet något (gratis helst)? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Se exempel här. //Björn |
|||