FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag uppdaterar just nu min sajt och kom och tänka på en sak. Kan det på något sätt uppfattas som negativt att aktivt lägga till och ta bort sidor (och länkar) på sin domän ur sökmotorernas perspektiv? Säkerligen kommer mina positioneringar att ändras då innehållet ändras men kan det annars på något sätt strida mot sökmotorernas reglar? Tacksam för svar. Mvh Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Kan du lite mer i detalj berätta hur du menar?
Inte säker på att jag förstod exakt vad du menade. Thomas
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Svar: Nej, om du inte håller på med några säregna aktiviter. Sökmotorna tolkar det snarare som att din webbplats uppdateras ofta.
Däremot kan det vara dåligt för din skull eftersom enskilda webbsidor inte får chans att klättra i SERP:en om du bara låter dem ligga uppe korta perioder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sökmotorerna accepterar en stor förändring i sidorna utan att straffa om de finner sidan inom samma tema som före ändringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för er feedback. Man vill alltid vara på den säkra sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
Om du ändrar mycket information men behåller strukturen och filnamnen så är det inga problem.
Om du däremot konstant byter filnamn mm så får Google sig ett "spel" och det gagnar dig inte. Var försiktig vid förändringar, gör inte allt på en gång utan ta det i omgångar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|