FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kanske lite dålig rubrik, men jag vet inte hur jag ska förklara det här.
Jag undrar om det finns några siffror på hur mycket man kan öka sin omsättning om man har en hemsida. Alltså hur mycket mera kunder man kan få tack vare att man syns på internet... Tänkte att det kan vara intressant att ta med när man ska skicka ut lite reklam ![]() hoppas nån förstår vad jag menar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Din fråga är nästan omöjlig att svara på. Om du säljer en hemsida till ett företag och lägger ut denåt de, så ökar det i stort sett 0 för företaget. Sidan måste sedan marknadsföras på rätt sätt för att det ska ge frukt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det har också väldigt stor betydelse vad företaget sysslar med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För några år sedan fanns det ett reklamhäfte som delades ut till 1,4 millioner av Sveriges villahushåll. I detta häfte kunde man kryssa i att man vill ha mer infomation från X-, Y- och Z-företaget och sedan skicka det till företaget som gav ut reklamhäftet.
Jag gjorde ett program för behandling av inkomna svar åt företaget och kunde därmed ta del av responsen. Åt ett av företagen i häftet gjorde jag en hemsida, då de inte hade något. På hemsidan fanns en funktion där man kryssade i vilka produkter man ville ha mer infomation om. Jag har kunnat jämföra responsen på dessa två alternativ i förhållande till den kostnad företaget har fått lägga. Responsen var vida överlägsen från deras hemsida. Detta var på den tiden man inte pratade om sökmotoroptimering och inte visste vad .t.ex. Google AdWords var för något. Ta dock inte nämnda som någon form av måttstock. Att mäta respons av reklam är nog otroligt nyckfullt. T.ex. har jag en vän som annonserar om en tjänst som är relaterad till bilar. Han brukar annonera i Stockholm City och Metro i Stockholm. Det kan tyckas att en annons som är relaterad till bilar borde ligga på sidan om bilar i dessa tidningar, dvs. att annonsen ska ge mest respons på den sidan. Icke! Annonsen ger bättre respons om den inte liggar på bilsidan. Du kan åtminstone säga till dina eventuella kunder, att med en hemsida kan de åtminstone göra reklam för företagets produkter eller tjänster på Internet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|