FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns det färdiga hemsidor att ladda ner någonstans som dessutom gärna också får vara gratis.
Nu menar jag bara i stort sett mallar så man kan ändra innehåll och bilder och färger mm.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du är kanske ute efter något CMS?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det jag söker är en färdig mall som det går bra att pumpa in länkar, bilder och text mm i.
Gärna gratis. Detta kanske inte ens finns, men med tanke på internets storlek så vet jag att det finns någonstans det gäller bara att hitta det.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
www.opensourcecms.com lister många gratis CMS. CMS = bra om du skall ha dynamiskt innehåll som skall uppdateras på ett enkelt sätt. Men du kanske är ute efter statiska mallar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
www.freewebtemplates.com ...
Men om du skall använda statiska mallar krävs det mycket "manuellt" arbete med viss kunskap.. Med CMS kan du "tut & köra" .. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Din sida är inte stor nu - därför vill du köra med statiska mallar. Det köper jag. Men om du tror din sida komemr bli stor så kanske duska tänka lite längre än näsan... I framtiden komemr du sannolikt ha helt andra krav på sidan än nu. Och då vill du antagligen börja använda något CMS system. Att flytta från statiska sidor till CMS är kanske betydligt jobbigare än att börja med ett CMS från början och sedan bara låta det växa. Det finns ju inget som hindrar att du använder en av de statiska mallarna och implementerar dem för ett CMS. Men visst, det kan finna skäl till att köra statiskt från början eftersom du kanske inte vet vilka krav du skall ställa på ett CMS, men eftersom du "vet" att sidan komemr bli stor borde du veta vilka krav du skall ställa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Sen verkar det vara guld att göra som du säger dvs hitta en bra mall och sen impletera CMS på hela schabbanget. Nu är frågan angående CMS om det finns något bra riktigt newbie prog som man kunde starta med, dvs helst så lite onödiga funktioner som möjligt samt enkel installation mm. Jag har kollat lite på tipset: http://www.opensourcecms.com/ och har förstått att det finns hur mycket som helst. Det känns lite så att i början är det nog smartare att välja en lätthanterad som man kan lära sig ordentligt framför en riktigt kraftfull som man inte har någon koll på alls. Vad säger ni här på forumet, kan ni rekommendera något bra blåbärs program. Skulle vara uber tacksam för svar ![]() Ps: vad använder ni själva för CMS prog och är ni nöjda med det ni har? Sidan detta handlar om är: http://www.billankar.se/
![]() |
Svara |
|
|