FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Vet inte alls om jag skapar denna rätt, men jag hittade ingen bättre. Jag har skrivit en tråd tidigare om att jag funderar på att starta ett littet webbhotell för min kunder jag redan har idag. För att hålla kostnader nere har jag bestämt mig för att köra co-location. Jag har hittat begangnade servrar som är specade såhär: 2 st 1 GHZ PIII (Dubbla processorer) 4 st 18 Gb Hotplugg hårddiskar 1152 Mb RAM minne Vad tror ni om dem? De bör väl kunna klara av ganska mycket belastning eller? Vad kan en sådan server vara värd? Räcker det med att börja med en server som co, och sen kanske hyra en vps plats som backup om något händer, eller bör man ha kanske 3-4st burkar? Den skall driva allt vanliga för webhosting. (UNIX). Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den kommer fungera bra, hur många sidor du klarar hosta kan du inte beräkna rakt av.
Du får säkert in flera tusen små sidor som inte har många besökare men långtr ifrån så många stora sidor. Kan ju alltid vara bra ha någon extra burk alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad kan värdet vara på en sådan då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
700:-?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var inte mycket.
Killen som säljer vill ha det dubbla ![]() Misstänkte att det kanske inte var något kap. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1400:- är ett väldigt bra pris för den maskinen. Köp!
(Om det är en 1U burk..) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är 2U.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker nog att det låter billigt precis som "empty" sa, kanske inte billigt, men iallafall helt OK i pris i förhållande till kapacitet. Kanske du kunde pressa priset nån hundralapp eller två, men det är nog max.
Det enda jag varit lite rädd för hade varit åldern på hårddiskarna. HDar har ju inte så lång livstid, iallafall inte om de snurrar 24/7. Så det hade nog varit mitt orosmoment om jag skulle köpa loss en lite äldre server. Men med spegling av diskarna så brukar det mesta lösa sig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|