FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjallå!
Jag sitter och slipar på ett nytt butikskoncept där jag i första hand kommer sälja specialböcker om amerikansk populärkultur och produkter relaterade till detta. Pocket i första hand. Mitt problem, som jag ser det, är att jag har rätt många leverantörer, säg kanske 7-10 styckna(många?). Några av dessa finns i Europa, de stora typ HarperCollins, men de som är intressanta är ju de små oberoende förlagen som distruberar sina böcker från USA. Eftersom min budget är tight som en Mamba och folk lika gärna kan beställa från Amazon så vill ja ta in väldigt små kvantiteter och testa. Detta betyder små beställningar över Atlanten från flera olika bolag. En leverantör jag pratat med (visserligen inte av böcker) sa till mig att i och med frakten är det egentligen bara lönt att ta över pallvis, vilket jag självklart inte kommer upp i från enskilda leverantörer. Jag undrar därför rent generellt hur ni som importerar långväga ifrån förhåller er till detta. Är det lönt att skicka över sådär 20-30 böcker/leverantör? Ska ja satsa på att hitta en större leverantör som köper in och levererar från mindre leverantörer och förlag så att jag kan komma upp i högre volymer? :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du kan fixa amerikans adress/shipping-box som innebär att du får en riktig adress i ett shipping-center och sedan väljer du själv när allt ska skickas över i en klump till Sverige.
Om det är intressant kan jag försöka hitta tjänsterna jag pratar om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|