FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har tänkt köpa boken PHP 5 programmering. I samma veva har jag tänkt köpa fler böcker som kan hjälpa mig som webmaster. Finns det någon mer bok jag ska köpa, kanske en SEO-bok eller liknande? Som sagt, tips mottages gärna.
Böckerna ska helst vara på svenska också, men engelska går i värsta fall bra om boken är såpass läsvärd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns ju tusen andra. Varför just den? Leta vidare!
![]() Jag rekommenderar dig att inte köpa den där boken. För det första är det vissa delar han "glömmer" nämna. För det andra förklarar han på ett ganska torftigt sätt och enligt rykten ska han bara ha bytt ut ett par meningar från sin förra bok, om PHP 4. Ang. tips om andra böcker: Vad vill du lära dig? PHP och SEO, uppenbarligen, men vad mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.adlibris.se/shop/product....MXJ2UAW1J15PJ5
Helt klart den bästa bok jag läst. Är ingen bok som lär dig PHP, snarare saker runt om + diverse tekniker. Notera att du bör även ha bra koll på PHP innan du läser denna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
PHP, SEO, MySQL (fast det lär man väl sig en del om i PHP-bok?), marknadsföring, hmm... vad mer... Något med journalistik eller liknande, hur man skriver bra texter på internet.
I princip vill jag ha böcker som gör en till en bättre webmaster, så som layout-tips, marknadsförings-tips osv. Edit: Tobias Bergius, vilken PHP-bok rekommenderar du? Vill ha en PHP-bok där jag, efter att ha läst boken, ska kunna göra nyhets-system, medlemssystem, forum osv. Funderar lite på att köpa en PHP-bok och MySQL-bok, är det nyttigt eller räcker det med PHP-bok? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Spindel: Jag har bara läst den där boken, så jag kan tyvärr inte rekommendera någon.
![]() Ang. bra texter på internet kanske du kan hitta något i den där "säljande texter"-tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är alltid svårt med databöcker, vilken nivå dom ligger på. Men vill du ha en svensk PHP5 och MySql så kan ske du skulle läsa. PHP 5 och MySql handboken du kan få köpa den av mig för en hundring + frakt. PM mig.... jag tyckte den var sådär.
Annars kanske Säljande Hemsidor av Stefan Ekberg, den var väll bra men, jag tycker Stefan alltid överdirver lite för mycket för min samak. Men du kan få köpa mitt ex. för 200 kr + frakt. Detta blev ju värre än blocket. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
MySQL i en PHP bok :/ Näääe
En bok om MySQL och en om PHP sedan en tredje om SEO. Den MySQL du lär dig i PHP boken är oftast enkel MySQL, skall du gå in på mer avancerat så rekommenderas en separat bok om just MySQL. Och varför just en svensk? Svenska böcker är oftast outdated om dom är översatta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nyss lärt mig ganska mycket om php4 via vår egen lilla kunskaps bank bibilioteket, varför inte börja där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
PHP, MySQL och SEO (speciellt här) är väldokumenterat på respektive sida.. Känns nästan som att om man läser igenom hela forumet "Sökmotorpositionering" så kan man starta upp ett SEO företag själv. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|