FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Behöver lite goda råd känner jag.
Jag gick tyvärr på BBB's erbjudande om telefoni och effekten av detta blev: Jag fick innan en nerhastighet på 16mbit som sjönk till 7 med telefonmodemet inkopplat. Jag kan ringa ut men då dör bredbandet helt. Om någon ringer mig brusar det bara, det ringer inte hos mig och bredbandet dör. Imorgon ringer jag BBB och hälsar dem att lådan kommer i retur oavsett vad de säger och om de inte passar sig säger jag upp mitt bredbandsavtal med. Nu vill jag ha tips på vilken operatör jag borde gå över till, helst utan att åka på en fet anslutningsavgift, vi pratar fast telefoni nu, inget ip-tjafs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Telia ?
Stabilt, säkert och du får vad du betalar för. Ska man börja räkna ören här och där lägger du mer ner pengar (i tid) på att leta och hitta rätt än du tjänar i prisskillnad. Sen beror de kanske på om du har den till företaget eller privat och hur viktigt det är att det fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har rotat runt o det blir att ringa telia och gå tillbaka till dem precis som du säger.
Vill även utfärda en stor röd varning för BBB's telefoni. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör Tele2's ip-telefoni. Funkar alldeles utmärkt.
Har aldrig märkt någon av de problem du beskriver. Du betalar bara en anslutningsavgift, därefter betalar du bara för det du ringer (dvs du slipper månadsvgift.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
inget brus i luren då? vad har du för uppkoppling? Jag har det också på min BBB dsl 8Mbit/1Mbit, upplever dock en del brus med tele2 bredvandstelefoni... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan ju inflika med att just Rix har extremt mycket delay och eko på sina snören ibland, så är ni känsliga så köp inte Rix.
WX3 har bra prylar, likaså ip-only. (när vi nu kom in på ip-telefoni) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan tipsa om comhem. En polare som har det och det funkar bra. Har precis tecknat ett abbonnemang själv. Eftersom det går på kabeltvnätet så kommer det inte påverka min internetuppkoppling eftersom den går via telenätet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vill uppdatera eftersom det hände en del bra grejer.
Jag ringde upp BBB och fick utan bekymmer lämna tillbaka all utrustning, de skickar en fraktsedel och rabatterar en månad på mitt bredband för att jag inte ska gå minus på anslutningsavgiften till Telia. Jag hann inte ens ta upp frågan själv så den här gången är jag nöjd med BBB's service, konstigt vore det väl annars. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|