FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare.
Jag har Win xp pro installerat på min egen burk, och vill nu kunna använda mig av "<!--#Include virtual="" -->" när jag kör med asp. (Min hemsidor ligger i c:\hemsidor\ och i wwwroot är det bara virtuella mappar som pekar mot rätt mapp i \hemsidor\) I dagsläget funkar det inte att köra med det, förutom när jag lägger in huvudkatalogens namn i sökvägen. Alltså min huvudkatalog blir inte en root katalog. Ex. jag har en hemsida "wwwrooot/test". I index.asp lägger jag in: <!--#Include virtual="inc/meny.asp" --> ' men detta funkar inte. Utan jag måste köra med: <!--#Include virtual="test/inc/meny.asp" --> ' vilket skapar problem när jag för över min filer till webbhotellet(vilket är anledningen varför jag tidigare kört helt med <!--#Include file="" -->). Kort och gott wwwroot blir min root istället för test. Vad ska jag gör för att få det att funka, och funkar det att göra sådant på win xp pro eller? Tack för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ligger hela siten under samma mapp på roten så kan du väl köra med <!--#Include file="inc/meny.asp" -->
Virtual kör väl direkt från roten om jag inte minns helt fel. Dvs att du måste ha med sitnamnet under wwwroot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Exakt virtual kör direkt från rooten, vilket är det jag vill åstakomma för att slippa (veta om) jag måste back med hjälp av "../" för att komma till rooten från underkataloger. Om ni förstår vad jag menar. Med virtual vet jag alltid att allting utgår från samma ställe när man försöker inkludera en fil.
Det stora problemet ligger just i att jag vill få mina mappar att bli egna rötter och inte bara wwwroot. Vajre undermapp(virtuell mapp) i wwwroot ska vara sin egen root, för att virtual ska funka som den ska. Så jag vill inte använda mig av file(som jag användar nu) utan virtual. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|