FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ställ in siktet och se vad ni tycker. Konstruktiv kritik, förslag på förbättringar av texter, stavfel osv. tas emot tacksamt
![]() Inget känsligt material på sidan om någon undrar, så fritt fram att besöka. Adressen är www.kondomexperten.se Vore kanon med lite kritik främst på de följande tre punkterna: 1) Designen 2) Funktionaliteten, vi har satsat på ett enkelt ordersystem utan massa extrafunktioner. Beställ-Betala-Leverans. Fungerar det tycker ni? 3) Betalmetoderna, telefon och kort är vi väldigt nöjda med. Missar vi något genom att vi inte har vanlig faktura? Har ni något annat att anmärka på eller kommentera: gör så! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
Jodå, det ser bra ut. Layouten är enkel och stilren. Jag tycker att bakgrunden ser lite konstig ut med två ljusröda streck sådär på måfå.
Inte en enda bild på en kondom på hela sidan? Det kanske finns någon tanke med det men jag tycker att det är märkligt. Beställningssystemet såg bra och enkelt ut, så många steg jag vågade gå utan att få en påse kondomer i brevlådan. Kanske borde betalningalternativen stå även direkt på beställningssidan. Det borde stå något om bäst före-datumet på gummiskydden. "Lugn, ingen ser vad du köpt!" Alternativet Detta brev innehåller kondomer borde finnas för de modiga! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det känns delvis om om man inte alls kommit till en sida som säljer kondomer. Budskapet kommer inte fram tycker jag.
"om kondom.se" - skall sidan ha den adressen sedan, eller? Om inte så kanske man bör ändra det. Man vill ju inte lägga en annan adress på kundens hjärna... Utseendemässigt stör jag mig ändast på sidans bred, eller rättare sagt avsaknad av bredden. Tycker att man har gjort den så smal och sedan känns sidan iklämd när all text kommer till. Jag skulle vilja ha den mer bred och luftig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan inte vara en professionell designer som utfört det bleka arbetet.
Sedan beror det på vad man jämför med. Svensk design är väldigt tråkig om man jämför med den amerikanska (då räknar jag inte med Fantasi Interactive, som är bland de bästa som finns, i världen) och här ser vi ett typiskt exempel på svenska sidor. Färger som inte samspelar, horribelt mycket kanter. Det är inte på tal om design. Ser ut som om inget annat program än Dreamweaver öppnats. En banner med en glow på texten inget annat, ingen interaktivittet på hela sidan, allt är statiskt och stilla. Sajter med sådana roliga saker som kondomer borde, kan man tycka, i a f visa någon bild på kondomer eller något som relateras till det. Otroligt tam design verkligen, inte många poäng. Däremot. Mycket bra texter skrivna, snacka om användarvänligt beställningssystem, det gillar jag. Väldigt "social" första text på första sidan, ger en känsla av "vänskaplig" sida, bra det också, härligt koncept slutligen. P.S jag är alltid hård med kritiken, men tänk också på att det är bara du som tjänar på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste lägga till en sak.
Jag är hård på kritiken bara av en anledning. JU SNYGGARE EN HEMSIDA ÄR, DESTO BÄTTRE INTRYCK GÖR DU PÅ DINA BESÖKARE. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Angående designen så stämmer det, inget proffs som gjort arbetet, men frågan är om du tycker den är okej eller gräslig? För just nu känns det som att det ska kännas seriöst, fungera bra och sedan kommer det hur snygghetsfaktorn spelar in. Men känns inge bra att inte ha en snygg design, det är viktigt för att kunna tas seriöst. Frågan är hur. Att färgerna inte samspelar är ju lätt, men rött är ju kärlekens färg och det ska ju anspela mer på kärlek än just bara sex. Funderar på om det kanske är värt att börja fixa lite då. Är jag själv som för första gången gjort design som jag använt, och beror ju på det. Är ingen designer och kommer aldrig bli, kul iaf att det jag satsar mer på, dvs. texter osv, får tummen upp av dig. Kanske borde lämna ut jobbet till någon annan, men med det låga priset som vi håller blir det svårt med fler utgifter innan vi vet hur själva idéen tas emot. Så skönt att se hård kritik iaf, det är ju som du säger, är ju bara positivt på samma gång. Måste få veta vad som är dåligt för att kunna förbättra det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet vem du är, du har talanger inom helt andra områden, och om jag inte gissar fel kommer du växa upp och bli en mycket duktig affärsman. Men ingen är komplett, jobbet du har gjort med sidan är jävligt bra för att vara första sidan för dig. Min första sida såg inte alls lika bra ut...
Men sedan är det faktiskt så, för att kunna tas på allvar är designen viktigt eftersom det är första intrycket. En lyckad design påverkar besökaren enormt mycket. Jag besökte Gizmondos nya hemsida, fick sån lust att köpa produkten utan att ens veta vad det var. Hemsidan gav ett intryck av "WOW läckert". Några små ändringar kan nog göra hela skillnaden för dig. Ska nog beställa ett par tror jag, det beställningssystemet inbjuder verkligen till försälning. Första gången jag ser något så användarvänligt. Good job sir |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker inte namnet på sidan var så bra eller genomtänkt om man ska sälja kondomer. Vaddå expert? På kondomer? Jaha. Men loggan var ok. Och texten på er banner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
ja tyckte namnet var jättebra... låter seriöst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jobba lite på färgerna så blir det där super. Jag gillar tabbade interface
|