FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad händer med PR och position i sökmotorer när man flyttar en site till ett nytt webbhotel?
Går Goggle och de andra på IP eller är det domänen som är det som räknas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om logiken får bestämma så måste svaret vara "domänen". IP't bestämmer ju inte varken domännamn eller innehåll och påverkar ej heller densamma, så därför så ska ett nytt ip-nummer inte ha någon betydelse för sidornas länkar, innehåll med mera. Alltså så bör G inte bry sig om att IP't ändras.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har läst att det kan ge nagativ inverkan på rankingen, men jag har inte testat själv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag flytta min idag jag återkommer om jag märker något
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Du kommer inte att få några problem, om inte webhotellet du flyttar till är utländskt (annan ip-serie) och hemsidan Svensk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man kan kolla vilket land ett IP nummer kommer från, det ska tydligen vara bäst om IP nummret tillhör samma land som sidan är optimerad för. Har du en svensk sida ska den altså stå på en server i sverige.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om du söker på google efter sidor som är på svenska så söker du på alla sidor skriva på svenska.
Om du söker på google efter sidor som är från sverige söker du på svenska sidor som är placerade på svenska servrar. Vilket betyder att skulle du flytta från svenskt webhotell till något som inte är placerat i sverige kommer inte längre sidan finnas med i resultatet om man söker på sidor "från sverige" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Med andra ord ligger hemsidan på t ex B-one i Danmark (billigt och vanligt) så finns det chans att komma med på Google SE med WW sökning men ganska liten chans med valen "Sidor på svenska" & "Sidor från Sverige". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Sidor från Sverige" förstår jag, men även "Sidor på svenska" alltså? Testade söka på en hög svenska sajter hostade i USA, ungefär samma rankings oavsett om jag sökte på www eller "sidor på svenska".
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|