FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I mitt forum indexerar google bara www.devppl.com/forum/trådnamn.html utan också www.devppl.com/trådnamn.html
Problemet är att i det senaste alternativet funkar inte länkarna till bilderna eller till CSS:en. Jag kan ju gå in manuellt och ändra alla bildernas genvägar, men jag tycker det verkar lite jobbigt. Jag kan inte förstå hur google hittar de URL:erna utan /forum/ i de eftersom jag inte länkar till de utan /forum/ på någon stanns på sidan. Någon som kan ge förslag på vad jag kan göra, eller varför det har blivit såhär? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Någonstans i setup-inställningarna anger du säkert sökvägen till bilderna.
Byt den från den relativa url'en templates/subSilver/images/ till den absoluta url'en /forum/templates/subSilver/images/ Glöm inte / före forum, då kommer bilderna funka i alla fall. Sedan gissar jag på att du har en .htaccess i /.htaccess (rootkatalogen), om du flyttar den till /forum/.htaccess i stället blir det ju 404 på filerna i / och då kommer google fatta tillslut. Iom att det är dubbelindexserat så borde du ju inte tappa nån nämnvärd mängd trafik på det. Thomas
![]() |
Svara |
|
|