FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
![]() 91 000 datorer i Sverige är kapade! Skickar ut spam utan att ägarna vet om det. Så kollar du om du är drabbad. Aftonbladet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror ingen här behöver läsa detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Nej, det kanske är under just din kompetensnivå men om en enda person som är aktiv eller bara besöker forumet då och då blir hjälpt av den här artikeln så är väl det bra.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker artikeln är riktad mot mamma och pappa och inte dem som håller på med webbutveckling.
Men visst det är bara jag, men jag säger sådär för jag vill motarbeta att vi börjar rapportera om saker jag inte tycker hör hemma här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med Tobia Turesson.
Anledningen till det är att många diskutioner här har varit angående säkerhet trots att det är ett webmasterforum. Men ändå tycker jag det går hand i hand på något sätt. En stark och tydlig tanke som talar för det är att många här ibland dom aktiva kör med säkerhet i tanken när dom surfar. Och därför tror jag också att dom där 91K som är infekterade är det utav ren okunskap på säkerhet.
Man kan inte kräva att mormor Asta på 73år skall ha alla dom 3 eller en barnfamilj där ungarna mestadels spelar eller hänger på communities. Många i dom grupperna klickar Ja på alla frågor dom får utan att ha en blekaste aning om vad det innebär. Sedan att det är 91K som är infekterade förvånar mig. Tror mörkertalet är mycket större. #EDIT: Tillägg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Sitter själv på minimal säkerhet och lever på ödet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mjo, men man ska nog skydda sig.
MSBLAST visade ingen nåd ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Moderator/Admin ta bort detta inlägg om ni vill då mammor och pappor (som tydligen inte vet något om webbutveckling) inte är intressant för det här forumet. Själv är jag både far och intresserad av webbutveckling men jag kanske är den enda här.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, synd att du inte förstod.
"Mamma och pappa" = har oftast ingen anning vad som händer på nätet Har inget mot dem som har barn, hahaha. Det jag menar är att vi behöver inte rapportera nyheter om att många datorer har virus(inkl allt annat skit). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Var hittar folk allt skit?
Har haft dator sedan 1987 och antivirus har jag aldrig haft (och inte virus heller för den delen). Jag använder windows och internet explorer med standardinställningar. Brandvägg installerade jag första gången när blaster var i farten. Inga program har installerats automatiskt på några hemsidor som jag besökt. Inget skit har någonsin kommit in i min dator, varken nedladdat eller intrång. Jag förstår helt enkelt inte, vad gör folk på internet? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|