FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
![]() Vinnarna i de olika kategorierna är: SVT.se, discshop.se, glimz.net, fotosidan.se, eniro.se, aktiedirekt.se, svenskaspel.se, skatteverket.se, avinet.se, nummer.se Hela listan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Många sajters placeringar och att de öht finns med på listorna förvånar nog inte bara mig utan även många andra. Mitt förtroende för IDG och dess nyhetsrapportering är på väg neråt till samma nivå som aftonbladet. Tyvärr känns rapporteringen inte objektiv.
Om man tittar på deras kriterier: • 1 Utnyttjar internet på en nyskapande sätt • 2 Redaktionell kvalitet • 3 Struktur, navigering • 4 Snygg design • 5 Tydlig avsändare Blocket, varför finns den med på listan? 1, 3, 4 finns inte på den sajten, nr 2 kan diskuteras , nr 4 kommenterar de själva, nr 3 gillar de av en obegriplig anledning. Detta är bara en av de sajter som de tar upp.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När jag läser listan lite noggrannare hittar jag nykomlingen dinagrannar.se. Detta är exakt vad jag tänkte på för 2-3 år sedan, men fick veta att jag skulle komma att anmälas som svartjobb-förmedlare och drog mig snabbt tillbaka. Detta var grundta på info som jag fick från Skatteverket. Tydligen har de ändrat ståndpunkt.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I vissa fall har de rätt och i vissa fall är det nonsens.
Själv tyckte jag detta var värt ett litet skratt: "Eniro slutar aldrig att förbättras". Visst, vilka förbättringar som redan inte finns hos andra? Nja, 1:a plats är de inte värda i sin kategori i alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag har inte hittat om listan finns på nätet men i senaste nummret av InternetWorld finns även en lista på Sveriges SÄMSTA sajter.
1) Telia 2) TV4 3) Passagen 4) CSN Kan inte göra annat än hålla med plats nummer 1. Sidan suger verkligen. Svårt att hitta, slö att ladda, sökfunktionen fungerar inte sedan många många månader, inaktuell information. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Och här är infarts topplista från 1/6 2005
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Hur kul är det att läsa en lista med massa kända sidor som man i störstadel inte besöker längre.
Känns ju kul att dem går efter "1 Utnyttjar internet på en nyskapande sätt" Då det känns som om dem inte gör något nytt direkt. :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skatteverkets sida är fortfarande helt hopplös om man vill hitta information.
Har senaste numret av Internetworld kommit ut till prenumeranterna nu? Jag har inte sett till någon ännu...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||