FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som varit i kontakt med www.webink.se tidigare och vet vad det är för tjomme som ligger bakom företaget?
Webink har reggat dvdklippet.se (jag äger dvdklippet.nu) och parkerat den i flera månader hos loopia. Någon som har haft samma problem med dem tidigare? Vad bör jag göra, kontakta honom och fråga vad han vill ha för den eller vad bör jag göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du varumärkesregistrerat namnet? Varför köpte du inte .se m.fl. samtidigt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tomas: Jag tycker att det är uppenbart att han köpt domänen för att just sälja den till mig, det jag kallar "ond tro". Min fråga var just om det finns något att göra åt det.
Tack för ditt tydliga men otrevliga svar. Storen: Nej är inte registrerat varumärke. Anledningen var att när sidan startades (då som privatperson) så kunde man inte köpa .se som privatperson. När .se blev tillgängligt för registrering så rann det tyvärr ut i sanden. Så jag antar att jag får skylla mig själv då. Av ren princip så betalar jag inte ut mer än vad han gett för domänen, då kan han få ha kvar den isåfall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det du kan göra är att kontakat honom ang ovanstående om du inte redan har gjort det, vill han inte sälja så är det inte så mycket du kan göra och bara för att han har köpt en domän så behöver det inte var av "ond tro" om inte annat har kommit fram. Citat:
Kanske var det för att det var just ett tydligt svar. Citat:
/ Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för klargörandet, precis vad jag ville ha.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför reggade du inte .se?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja du, det kan man verkligen fråga sig... får väl kalla det klantighet och tron att ingen skulle regga den så att jag kunde "göra det sen".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns inte som du kan göra mycket annat än att be att få köpa den.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kära pikkenix, du kanske uppfattade någons svar som otrevligt, men samtidigt börjar du tråden med att börja klaga på att någon har reggat en .se domän och du har denna fast i .nu. Det har ju faktiskt gått 2 år sedan .se släpptes "fria" !!! Har man inte tagit chansen för 200 kr/år att ta domänen, så får man finna sig i detta.
Tyvärr får du finna dig i situationen och skylla dig själv och sluta klaga på köparen. Ser inte namnet som så speciellt och därför tror jag det skulle vara svårt att påvisa "ond tro". |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|