FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte om detta hamnar i rätt rum, men det var det rum som jag tyckte var lämpligast.
Jag la in en Google Adsense-sökbox på en sida, trodde i min enfald att de hade ok kod, men ack vad fel jag hade. Deras kod för sökrutan är totalt väck, i alla fall om man försöker att hålla sig i närheten av XHTML. Och inte får man ändra i deras kod enligt deras villkor. Antar att det gäller även om man ändrar den till korrekt kod!?! Vem törs stöta sig med Google idag? Så det fick bli en sida utan sökruta helt enkelt... Trist, men det kan kanske vara bra för andra att veta som står i begrepp att lägga in en sökbox på en XHTML-sida. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Skriv till Google och berätta om problemet. De är ju de som kan lösa det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Får och får. Det är väl snarare så att du inte får manipulera den så att du förstör eller förändrar något som påverkar resultatet.
Enligt "reglerna" så skall man ju klippa och klistra deras kod direkt från adsense till sin .html-kod också, hur många lägger inte sina affiliate-koder i en databas och visar olika baserat på sida osv osv. Kör hårt säger jag, så länge du inte fuskar är det lungt. Det är googles sätt att bli av med folk som fuskar på ett legitimt sätt bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jag började nyss med att arbeta med Google Adsense (har försökt att vara reklamfri tills nu) då blir man lätt lite överambitiös och läser igenom alla avtal, noga och länge. Jag ska följa ditt råd Grazzy och knappa om koden till sökboxen senare, för som sagt: Det är inget fusk, bara vanlig xhtml-standard. /Stefan P.s. Jag och hunden kommer hem till dig och bor/äter på obestämd framtid om Google trots allt kastar ut mig. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |