FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur skall vi kunna göra WN bättre?
Skall vi ha hårdare inträdeskrav? Hur "proffsig" måste man vara för att bli medlem? Det finns säkert massor av funderingar och idéer kring detta... Har du några bra funderingar så posta dom här. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste man dela upp folk i olika fack? Det vill säga har du inte nog med kunskap får du inte vara med utan få stå utanför när det enda man kanske vill är att skaffa mer kunskap och knyta fler kontakter. Jag kan hålla med om att det har varit ganska många oseriösa inlägg, men är inte det väntat med en öppen registrering? Om man vill skapa en miljö med selektivt folk borde man väl erbjuda dom ett konto här utan att låta folk regga sig själva?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Att ha en eller flera någorlunda kommersiellt gångbara sajter i sin signatur och profil tycker jag var ett bra krav, driv igenom det starkare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker vem som helst borde få registrera sig, Men som det i reglerna antyds på, vem som helst får inte skriva.
Jag själv läste detta forumet dagligen ganska länge innan jag registrerade mig, jag har lärt mig väldigt mycket och bundit många nya kontakter pga. detta forumet och dess irc-kanal, väldigt bra. Dessutom hade jag ingen av de sidor jag driver innan jag kom hit, så forumet och dess användare fick mig att starta de. Tack för ett bra forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det förslag som kom upp i den andra tråden tror jag kan vara värt att fundera vidare på. Alltså att ha ett helt öppet forum där vem som helsst får registrera sig, men att övriga delar av WN kräver att man "godkänns" (enligt någon form av riktlinjer för "professioonalism")... På så sätt förhindrar man inte att folk registrerar sig, men man har samtidigt lite koll på vem som kommer in hela vägen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vissa kanske är mycket bra i PHP men inte har något grafisk talang och vice versa ? Vem ska bedöma vilka som är "tillräckligt bra" ? Alla är vi bra på något ... =D |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Enda problemet jag kan se just nu med detta är att de som tidigare jobbat med webb men av någon anledning just nu är arbetslösa, utesluts. Men det borde också går att lösa regelmässigt (typ att man ska ha jobbat med webb inom de senaste två åren, eller något sådant). Edit: Märkligt förresten att inte fler anställda webmasters finns på wn. De borde ändå vara en stor majoritet jämfört med folk som jobbar i egen regi... Kanske vore bra att försöka få hit fler? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Helt seriöst tycker jag en liten inträdes avgift skulle vara bra.. låt säga en 50 spänn eller något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att med en avgift skulle man mista ganska många.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|