Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ta bort frame men hur...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-05, 14:46 #1
MikeB MikeB är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
MikeB MikeB är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
Det är så att jag har en sida jag håller på att förbättra så mycket jag bara kan när det gäller sökmotorer. Har läst en del och sett att frames inte precis är någon bra grej. Nu är det så att jag har frames på sidan men ska då ta bort det, frågan är nu hur gör jag detta bäst?

Sidan är uppbyggs som sådan att default filen ligger på root medans resten av filerna ligger i en mapp. Den inkluderar nu bara en main-fil i framset, varav denna ligger i mappen med sidans resterande filen. Hur ska jag nu göra för att ta bort framen men få sidan att fortfarande fungera. Ska jag bara lägga in en response.redirect i default filen som för besökaren vidare till main-filen i mappen eller måste jag koda om sidan så att main-istället ligger i root? Ur sökmotorns perspektiv självklart! Måste även ha i åtanke att inte förstöra de placeringar i sökmotorer jag redan har på huvudadressen, eller detta kanske inte påverkas av att jag lägger i en response.redirect där eller? Tänker i första hand på att alla metataggar kommer byta plats då!

Har sedan också läst att det inte är bra att ha en asp-sida som defaultsida, är detta bara skitsnack eller?

Tack på föhand!

/Micke
MikeB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017