FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan, vill någon tala om för mig hur en så "dålig" sajt som uppslaget.se kommer så högt upp i mängder av sökord?
De har ingen relevant text många gånger och absolut inget innehåll, bara några rader säljtext/länk. Grymt bra jobbar. :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
jo grym site också, massor med jobb där. Dom har ju en hel drös med bra inlänkar, skulle nästan tro att dessa är köpta. Jaa...thats it? sen är ju sidorna ganska "optimerade", späckade med tonvis med sökord, så...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jaja så mycket för att google visar relevanta/ bästa sidorna <_<
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
När jag söker på link:www.uppslaget. se på google så får jag upp 100-tals inlänkar från www.uppslaget. se Den första sidan visar inlänkar från andra sidor, men sedan följer sida på sida med länkar från uppslaget till uppslaget. Vad beror det på att google registrerar uppslagets interna länkar som backlinks?
Har sett liknande fenomen med andra sidor och deras backlinks. Vad beror detta på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Komplettera med MSN Search's och Yahoos svar först, åtminstone. Sedan kan vi börja snacka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag vet att link: är ganska värdelöst i google. Brukar själv använda msn. Men man kan ju tycka att det borde finnas någon form av logik i googles link: Annars kan de ju lika gärna ta bort funktionen kan man ju tycka. Det finns väl gränser på hur värdelöst någonting kan vara innan det skadar sökmotorns rykte i form av låg trovärdighet? Att en sökmotor kan leverera bra resultat oavsett vilken form av sökning den vettgirige gör är ju a och o för en sökmotors överlevnad...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Glömde tillägga att mina inlägg absolut inte ska uppfattas som någon kritik mot uppslaget eller deras höga placeringar. De genererar bra och köpglad trafik till vår webbshop, så jag har bara gott att säga om den sidan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
*Uppslaget* är grymma i det de gör. Inte det vi snackar om.
Lite lustigt är det när en ren "Länksamling" spöar mängder av "seriösa" siter. Tycker iaf jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
- 6,160 externa backlinks från hundratals separata sidor.
- Hög densitet på nyckelord på undersidor. - På undersidor har de valt att endast ha ett ord i titeln - nyckelordet. - Flitigt använande av H1 (rubrik plus varenda länktitel) - Gammal etablerad domän (trustrank ?). etc ... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|