FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag är faktsikt lite förvånad över resultatet av mitt lilla test. Google nappar inte alls på det (hade jag inte direkt räknat med heller) medans Msn sväljer hela betet och placerar testsidan på #1.
För att inte göra helt orelevanta sidor så jag ändå kan ge besökaren ett svar på det han söker så registrerade jag följande 3 domäner endast för sökmotorsoptimering. Jag stavade dessutom fel på ett domännamn men vad bryr sig Msn om det? Lika gott för det värkar det som ![]() sim2downloadsresources .com (En sökning på "sims 2 downloads" ger 3.4 miljoner träffar, sidan hamnar på #1) freeragnarokonlineserver .com (En sökning på "free ragnarok" ger 132 tusen träffar, sidan hamnar på #1) freeworldofwarcraftserver .com (En sökning på "world of warcraft" ger 2,7 miljoner träffar, sidan hamnar på #13) Det kommer ju inte hålla för msn om det är så lätt att ta en topp-placering genom att registrera en domän med de sökorden man vill komma överst på. Jag anar att det är lite svårare på sökfraser som är mer populära. Om jag trycker in mer text på sidorna kommer de matcha på fler sökkombinationer också vilket skulle öka antalet hits. Det är skandal att sidor som dessa kan få sånna placeringar med så lite innehåll och backlinks. Jag förstår varför inte den sökmotorn används av så många. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att den är default för många användare tack vare IE och samarbeten med t ex. Telia.
Jag har märkt samma sak som du och tycker också deras algoritm är helt värdelös. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför är man inte förvånad...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan bekräfta jag med. Efter ca en vecka online kom jag etta med valutakurser.net när du söker på valutakurser. Nu finns det visserligen ett helt relevant innehåll där (så jag klagar inte på förstaplatsen), men jag tror att domännamnet har oproportionerligt stor betydelse för msn-search.
/Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var en jäkla massa liv när MS la ner X antal miljoner i marknadsföring i deras nya "fantastiska" sökmotor för ett par månader sedan. Artiklar, nyhetsbrev etc.
Skulle vara intressant och veta hur mycket de ökade. Så lite som 0.5% skulle inte förvåna mig. De är ljusår ifrån Google och det märks tydligt i deras SERP. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|