FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har ett problem...
För några månader sedan flyttade jag 3 domäner till ett webhotell. Vid flytten påstod ägaren av webhotellet att han var tvungen att skriva domänerna på honom för att kunna genomföra flytten (det hade något med EV1.net att göra). Sedan skulle han ändra whois-infon så den blev rätt igen. Innan jag flyttade domänerna hade jag redan sedan tidigare ett domännamn hos webhotellet. Det var samma procedur då, men då ändrades whois-infon och allt fungerade finfint. När jag flyttade de tre andra så ändrades inte whois-infon. Nu svarar webhotellet varken på mail eller på tele. Hur ska man göra för att slippa sånt här strul när man byter webhotell? Är det någon som har något tips på hur jag ska göra för att få mina domäner flyttade från detta ställe? Tacksam för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att byta ägare på en domän förefaller för mig riktigt konstigt för att peka den mot ett annat webbhotell.
Kontrollera exakt var domänerna finns nu, hör av dig till den registratorn och beskriv vad som inträffat så kommer dom nog att hjälpa dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Registrar of Record: TUCOWS, INC. (från whois-info)
Du menar till Tucows i detta fallet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för hjälpen!
Finns det någon bra 3:e part man kan använda sig av för att ha hand om dns-pekning av domänerna? Jag tänkte så man slipper ha webhotellet inblandat... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Directnic Enom Godaddy osv ... har alla en service där du kan ställa om dns'erna själv. Killen/Tjejen som du pratade med senaste flytten har definitivt ljugit för dej. Det enda som behöver ändras när man flyttar från ett webbhotell till ett annat är DNS servrarna. Skriv gärna ut vilket webbhotell det är så kanske dom kommer hit och förklarar varför detta är ett måste. exempel på dnsservrar. ns1.wn.se ns2.wn.se Thomas
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Den ena domänen registrerades med Lycos/Spray från början och den andra registrerades av domain-expert (nuvarande gate9?).
Webhotellet jag flyttat dom till och som strular är Pentry Webbservice. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nog lugnt det verkar ju vara ett SERIÖST webbhotell så du behöver nog inte vara orolig ELLER...
Men vad händer om dom gått i konkurs ????….. Jag tror det blir svårt att övertyga en konkursförvaltare om att du äger domänen……. Finns det någon här med bättre kunskaper som kan svar på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo... ska ta och registrera ett konto på Godaddy och försöka flytta över domänerna dit snarast.
Tack för tipset förresten Thomas! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I vissa fall kan det finnas en poäng i att sätta en epostadress som tillhör webbhotellet på ett domännamn för at överföra det. Att överföra mellan konton hos Network Solutions kan exempelvis vara rätt struligt.
Men be webhotellet att omgående korrigera uppgifterna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|