FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har börjat bygga på en hemsida som jag tänkte skulle innehålla webbradiolänkar. Jag har delat in dem i kategorier typ, FM-bandet, webbradiokanaler, studentradio m.m.
Min fråga är om någon vet ifall jag får länka direkt till den popup de har för att spela sin radio i? Jag länkar altså inte så att de får någon trafik på deras huvudsida... Jag använder mig t.ex. av adressen: http://www.lugnafavoriter.com/stream...mingplayer.php för att få upp den i en storleksanpassad direktlänk. Kan jag glömma hela projektet? MVH /Henrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du tänker göra det här, så se till att det är klart och tydligt varifrån streamsen kommer, med klickbara länkar till själva huvudsidan också. Jag tror inte att de rent juridiskt kan säga något. I så fall får de väl spärra den typen av hotlinking i sin server istället.
Låter som en bra sida i mitt tycke :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I mina ögon så låter det som hotlinking. Och enligt mig så är det stöld i högsta grad.
Skall du länka till musiken så peka en länk till sidan där spelaren existerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
...eller kontakta de som administrerar sändningarna för ett okej.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Sveriges Radio är benhårda på detta. De godkänner det inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du borde antagligen kontakta respektive radiostation om tillstånd...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag ska kolla upp om det är okej för vissa av dem då... Kan inte så mycket om lagstiftningen kring sånthär... Det är ju ändå på sätt och vis en hemsida jag länkar till.. dock inte via deras huvusida... betyder det att man bara får länka till hemsidors indexsida eller är det deras egna regler som gäller på deras site eller vaddå? dethela verkar lite flummigt...
tack för intressanta svar |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|