FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"En ny jobb-domän har sett dagens ljus. Detta efter att internetorganisationen Icann har godkänt den nya jobbdomänen .jobs. Tanken är att den ska göra det enklare för arbetsgivare att hitta personal."
Källa: IDG.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tvivlar på att domänen hjälper arbetsgivare att hitta personal. Är ju inte så svårt att gå in på respektive företags vanliga hemsida och klicka på en knapp som det står jobb på...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad tänker ICANN på? Den här domänen är ju klass med de tidigare bottennappen .AERO och .MUSEUM
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det kanske är Steve som ligger bakom...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Var det nån som skulle fått driva en ny toppdomän så var det IOD som hade en fungerade lösning för .web 1997/8/9. Dom gjorde även en ansökan 2000. Då hade den avlastat .com nu är det ju bara löjligt. Jag tror jag har pyntat $35 och har första året på sweden.web hehe.
8 år senare godkänner man .jobs, patetiskt! Jag jag inte är helt ute och reser så hade dom sålt över 15 000 domäner redan 2000, och då stod det klart och tydligt på sidan att processen inte var klar. Det är bra gjort det. Lite nostalgi. Image Online Design, Inc. is a pioneer in new Top Level Domain Registries, since being given permission by the Internet Assigned Numbering Authority (IANA) to bring the .WEB™ registry online in 1996, and has been operational longer than any other prospective registry. With registrations from over 70 countries worldwide, Image Online Design's .WEB™ registry is the New Domain Leader. Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska vi samlas och ansöka om .wn? vore nåt :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Ett likande plugin som new.net kör och en egen dns för vår tld så är det klart. Dock tror jag nåt tuffare än .wn vore på sin plats. www.nic.scand , www.nic.nord etc ... Tillsammans kan vi ju snart få många nordbor att installera plugin'et, vi åt nog redan en stor %. 2 dagars jobb för en duktigt dns-tekniker, lika länge för en pluginprogrammerare för IE & FF. 3000 kr i investering & "ready to run". Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Går du i såna tankar så skulle jag vilja vara med på en kant... :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Typ gratis för privatpersoner och inte gratis för företag, man kan konkurera med no-ip och dyn-dns användarna. Då växer man nog fort.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Vi skulle kunna starta en förening till att börja med, de från forumet som vill vara med. Testa att starta en egen sådan tjänst men .nord eller annat.
Man vet aldrig, den kan oxå bli en hit om man kan hålla priserna nere på det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|