Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på min e-butik..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-27, 14:36 #1
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Mycket flitig postare

Hej webmästrar!

Jag vill väldigt gärna ha feedback på min e-butik. http://www.superbilligt.se

Vad jag vill veta är:
1. Ger designen och funktionaliteten tilltro till kunderna? Är den snygg nog?
2. Är arbetet på denna sida värt någonting? Jag har jobbat många timmar med den...

Jag tänkte att jag frågar innan jag är helt klar ifall något är så allvarligt att jag får skrota designen eller så.

Vad jag redan vet:
Allt i menyn fungerar inte.
Formulärsexempel ligger kvar på förtasidan.
Att sökning och det under får rullist om man har dålig upplösning.
Bilderna är kassa, de kommer direkt från fabriken. Vi fotar egna när hojarna kommer.
Att när man klickar på mer info så kommer man högst upp på sidan i den kategorien.
Att det borde finnas popupfönster med fler bilder på alla produkter.
Att jag inte lyckats döpa om sidan från webshop 2 till Superbilligt.se högst upp på ramen.
Texterna innehåller meningsbygnasfel m.m.
Att frakten visar fel. Jag ska lägga frakten som en produkt istället så löser det sig.

Allt de kommer givetvis fixas =D
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 14:46 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv

Ledsen att göra dig besviken.. men nej det funkar inte..

Designen ser ut som en hemmasnickad design från en nybörjare... det är inte bra helt enkelt.

Det saknar helt känla av trygghet, soliditet, osv som är viktig vid näthandel. Det ger istället en känsla av garageförsäljning av 14-åringar.

det är bara att börja om helt enkelt...

för att illustrera skillnaden mellan vad jag tycker ser bra ut, och denna design så kan jag visa den layout jag gjorde för ett par månader sedan:

http://www.hoglind.org/templ/storefront-green/

jag väljer att inte gå in på detaljer på er design iom att mer eller mindre allt bör göras om enligt min åsikt.. i alla fall om ni vill komma att dra in nåt överhuvud taget på den.

Mitt råd är att ge en designer uppgiften att göra layouten... så det blir bra.

// björne
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 14:56 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jepp, ungefär vad jag redan visste.

Men jag tänkte att ungefär 100% av alla shoppar med liknande innehåll är fulare så kanske det går ändå.

http://www.stubinen.se/henkebutik/v3/index2.htm är mitt första upplägg som jag gillar bättre, men iom att e-shop scriptet för att kunna köra så kostade över 5000 så var jag tvungen att välja ett annat upplägg.

Men du har rätt, jag ska börja om helt.

OBS!
Andra kan förtfarande säga vad de tycker...!
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 15:58 #4
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag skulle vilja påstå att när det gäller en ren nätbutik så är det mer funktionerna, strukturen, användarvänligheten och informationen som är det viktiga. Självklart är det trevligt med en snygg butik, men knappast avgörande.. Lägg energin på att få sajten att bli mer säljande och tekniskt intressantare. Titta också på www.jagvetinte.com som betygsätter olika e-butiker så får du en bild av vad som prioriteras...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 16:14 #5
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Kan hålla med Björn om att det ser lite hemmasnickrat ut. Men det behöver nödvändigtvis inte betyda att det inte funkar. Snygg design är inte alltid lika med förtroendeingivande, jämför t. ex Björns mycket snygga design med wesellcd.com. Wesellcd.com ser för jävligt ut, men skulle tro att dom gör hyfsade affärer.
Om det är en budgetfråga lägg krut på innehållet/texterna, att det är enkelt att shoppa och service är mitt tips.

Angående om designen funkar eller inte så frågar du nog fel personer... Vad du skulle göra är att samla ihop ett gäng potentiella kunder och låta dom avgöra.
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 18:19 #6
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Ginza.se är väl ett perfekt exempel på hur en taskig layout på en webshop ändå kan fungera
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 18:39 #7
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Definitivt inte snygg, men den känns tydlig och användarvänlig.
Micke04 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 20:01 #8
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Alltså, det är en fråga om resurser... allt funkar om man har de ekonomiska medlen att bedriva korrekta och anpassade marknadsåtegärder... eller om man är först och bäst på någon del av det man gör..

Men jag kan garantera en sak, och det är att tiderna är förbi när man kan vinna kundernas företroende med halvdana lösningar. Man kan attrahera besökare osv, få en eller annan såld vara. Men vill man vara med och slåss, att ta marknadsandelar... dvs att tänka strategiskt, och inte bara kortsiktigt.. så måste man vara inte bara ok, utan väldigt bra...det är ett faktum som även de större aktörerna ibland missat... ginza är ett bra exempel.. hur tror de att de ska överleva långsiktigt? jag skulle vilja se marknadsplanen för deras verksamhet...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 20:39 #9
AlphaVoidStudios AlphaVoidStudios är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
AlphaVoidStudios AlphaVoidStudios är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Asså den ger mig en känsla av något som liknar: "the first e-shop ever made"
det krävs mycket kunskap om hur man blandar och använder sig av färger, linjer och strukturer för att kunna tillhandahålla en e-butik som verkligen inbjuder till köp!
Den färgern du använder är ingen webvänlig färg, till att börja med. listan kan göras lång.
Jag tycker att innan man börjar göra något själv borde man titta på proffsen och de stora e-butikerna hur de ser ut.

Be inspired
AlphaVoidStudios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 20:45 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
På frågan "är det nåt att ha", så kan jag säga med en gång att rent tekniskt, så nej.

Du bör satsa på en lösning som inte använder sig av javascript för att generera innehållet. Och även om inte alla här håller med om det så tycker jag att du skall droppa framesettet och satsa på enkla minimalistiska lösningar istället för kundvagnar etc som uppdateras direkt på sidan.

Det behövs inte!

En "köp"-knapp vid sidan av varje produkt som leder till en kundvagn där man kan gå vidare till checkout är allt som behövs. Som några har sagt innan, texter och trovärdighet är viktigare än form och funktion. Dock skulle jag i ditt fall ha satsat på enkelhet om det vore så att det inte vore inom räckhåll att fixa en riktigt kvalificerad shop.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017