FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det ringer massa säljare hem till en så kan man anmäla sig i nåt register för att skippa dessa samtal. Cad heter det registret och vad kan man göra om de ändå ringer även om man är i där?
Tacksam för alla svar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sema Group Info Data AB på telefon 08-738 50 00. Du kan kontakta SWEDMA också, som sedan ett par år tillbaka har ett direktreklamregister kallat Nix. Telefonnumret dit är 020-557000.
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu läste jag lite slarvigt vad du skrev Davve, var inte ett svar på din fråga riktgt. Men mitt inlägg kanske kan hjälpa dig iaf....
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jo, tack det var NIX jag var ute efter, glömde bara va de hette så tack Jonas :)
Kanske någon kan även svara för vad man kan göra om de ringer ändå fast man finns i det registret.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är du redan kund hos dom så får de ändå ringa hem till dig, t.ex. Telia där många fortfarande har sitt abonnemang kan ändå ringa hem och erbjuda tjänster till dig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
De bryr sig inte om NIX registret och ringer ändå. Jag som har en enkild firma registrerad på min hemadress drabbas även mer, då man får andra försäljare på halsen ändå. Dock har NIX säkert minskat ringandet med kanske 60%-80% så man är ju nöjd ändå!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag syftar mest på massa jädra undersökningar de vill man ska va med i. Störande att få dessa samtal på söndagar när det är den enda dagen man vill slappa från allt ringande man har på jobbet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Som MusikGuru skriver gäller NIX enbart privatpersoner. Har man firma registrerad står det dem fritt att kontakta en via telefon.
Är det möjligen någon som har koll på reglerna för reklam via e-post? Man får väl inte skicka reklam (oönskad) till privatpersoner, men hur är det med enskilda företagare? Fick idag ett reklamblad till min firma där det stod: Citat:
/Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
För enskild firma gäller samma regler som för privatpersoner va gäller epost.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|