FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Inga |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 2.56% |
1-99 |
14 | 35.90% |
100-199 |
2 | 5.13% |
200-499 |
1 | 2.56% |
500-999 |
4 | 10.26% |
1000-1999 |
4 | 10.26% |
2000-4999 |
2 | 5.13% |
5000+ |
11 | 28.21% |
Antal röster: 39. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tyckte det vore intressant att se hur mycket trafik ni får från sökmotorer. Hoppas jag inte tänkt helt fel med intervallen i omröstningen.
Av någon anledning kom det inte med att det gäller antal besökare/dag till din besöksmässigt bästa webbplats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker det är lättare om man kollar på hur många procent som kommer från sökmotorerna.
Ungefär 50% av mina besökare har den senaste månaden kommit från sökmotorerna. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Procent ger en rättare bild.
På en av våra siter så har vi 95% och på en annan 60% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
70% från Google, 3-4% från andra sökmotorer.
Egentligen ganska skrämmande. Syns man inte på Google finns man inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jag tänkte på att ha omröstning om procent av besökarna från sökmotorer. Men jag tycker också det är intressant att se det faktiska antalet besökare. För min del kommer ca: 25% av besökarna från Google på bästa sajten, medan mina andra sajter snittar 75%.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Antal säger ju ingenting..... Känns ganska meningslöst om man inte räknar andelen. Dessutom så är det lite svårt att svara om man har flera sidor eftersom det skiljer sig väldigt mycket. Andelen från sökmotorer (inte enbart Google då) varierar för mig från ca 40 till 90 procent.
Tycker också Googles dominans är skrämmande. Även om jag tycker de gör ett bra jobb överlag så kontrollerar de många människors levebröd vilket inte är särskilt lyckat och kanske kräver någon form av politisk insats. Det visades ganska nyligen ett inslag i TV som handlade om en amerikansk man som länge drivit ett webbaserat företag och nått en nivå där han kunde hålla ett tiotal anställda på heltid. Så rasade deras sida i Google, han blev tvungen att avskeda samtliga och gick till sist i konkurs. Googles förklaring: "Företagets verksamhet är inte intressant eller viktig för Google."
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I absoluta tal har jag ingen aning. Runt 50 % från en av de sajter jag administrerar dock.
Hursomhelst är det ju en mycket stor andel av besöken som är sökmotorer faktiskt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
På min viktigaste sajt varierar totalt antal besök kraftigt beroende på säsong så antalsuppgiften är inte intressant. Även andelen från sökmotorer i procent varierar, den ligger mellan 25-50% på direkta sökningar. Google:s andel bland sökmotorvolymen är 96-98%. Läste någonstans att svenskar är bland de mest Google-frälsta i världen. Det heter ju numera att Googla...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
7% från google
|