FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är ingen höjdare på att bokföra, men försöker lära mig...
Hur bokför jag lämpligast en faktura med inkomst, men som samtidigt drar av för en månadsavgift. Som exempelvis Viatels fakturor. Inbetalningen sker sedan till mitt PG-konto. Läggs allt i en eller flera verifikationer, och vilka konto bör jag använda om jag använder BAS2004? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
mitt råd.. gå en kurs i bokföring..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ska precis börja bokföra själv, jag har köpt boken "Bokföring - Praktiskt handbok med konteringsexempel". Den verkar bra. Nu ska jag bara lära mig SPCS Admin 200, lite svårt att komma igång bara, fattar allt med konton men inte hur jag ska göra det i SPCS...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() exempelvis, vad är det för skillnad på huvudregeln och kompletteringsregeln.. ? hehe.. älskar att ställa till det för folk. : ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Dock tycker jag inte just avskrivningsreglerna är det svåraste med bokföring. Dessa finns väl dokumenterade i all litteratur/information. Det är svårare med saker som ingen tar upp och som är specifika för ens egen verksamhet. Kontaktar man sedan skatteverket så får man aldrig ett konkret svar dessutom utan bara en massa svamlande och hänvisning till broschyrer som inte tar upp frågeställningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan man bokföra på N1 hela livet och aldrig göra ett årsbokslut (N2)?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|