FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tänkte får detta klart för mig med att köpa domännamn för optimering. Så jag har två frågor om det.
1. Att ha en .COM ska vara bra för att optimera sidan internationellt, men hur är det med .ORG, .NET och .NU domäner, är de lika bra som en .COM och om inte, vilken ordning rankas de i? 2. Att ha en ccTLD (ett lands domän, t.ex. .se eller .dk) ska inte vara lika bra internetionellt. Men om man ska optimera en sida för internationellt användande, vad är bäst då? plopp = ett ovesentligt ord a ) www.keyword.ccTLD b ) www.keywordplopp.com c ) www.keyword-plopp.com Och är det bättre ifall det ovesentliga ordet är kort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
fraga 1. intressant fraga, det borde inte spela nagon roll vad andelsen pa domanen ar, sokmotorn prioriterar forsta led dvs det som kommer innna .'en
fraga2. sokmotorn tolkar - mellan orden som mellan slag, sa om du har en doman som heter jeans-jackor.se och folk soker pa jeans jackor sa kommer du att hamna ratt sa hogt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
jag håller inte med :)
att .com har en större vikt är nog de flesta överens om. men i slutändan är det mkt annat som påverkar, bara domänändelse i sig själv har inte så stor betydelse som många andra faktorer som är mkt viktigare. på fråga 2 tror jag du lyckas bäst med b (www.keywordplopp.com) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har kollat runnt lite på olika forum angående fråga 1. Det verkar vara en ganska enad mening om att domäner som inte är specifika för ett land rankas lika internationellt, exempel på adresser som dessa är:
.com .net .org .biz .edu .info .museum Sen finns det säkert fler. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|