FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är nu kund hos JavaServletHosting.com. Dock har jag endast möjlighet att ha en domän kopplad till detta konto.
Därför letar jag nu efter alternativ. Följande är krav: - Tomcat Installerat - MySQL -databaser - Kontrollpanel (C-Panel används nu) - Möjlighet att ha flera konton(domäner) på samma konto. Något förlsag, sneglade in på gate9, men de hade inget javastöd vad jag kunde se. Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sådana alternativ är inte lätt att hitta; det är ju överhuvudtaget inte så vanligt med JSP/Servlet-hotell.
Kanske gör du enklast i att prova med en Virtual Private Server (VPS)? Där kan du (om du hyr en med t.ex. CPanel) själv aktivera Tomcat, domäner, konton osv. Sök på VPS hos t.ex. webhostintalk.com så finner du många tips/kommentarer på bra VPS-tjänster. De flesta kostar dock en eller ett par dollar mer per månad än vad JavaServletHosting gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
JSP går att köra på IIS, men då bör man köra i IIS5-läge vilket jag inte finner så där extremt intressant. I övrigt kan jag hålla med föregående talare om webhostingtalk, där finner man massor och åter massor rörande branschen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Levonline har utmärkt stöd för java och servlets. Adress: www.levonline.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har ett antal konto hos www.wopsa.com och där kan man köra både JSP & Servlets. Och de uppfyller allt vad du önskar dig. De har även en sak till som du inte tog upp BRA SUPPORT! Michael Nilsson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Återupptar en gammal diskussion.
Kontaktade wopsa en tid tillbaka, och de har nu slutat med java-hosting. Någon ny svensk som har kommit upp? Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Kolla space2u.com
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På IDGs webbhotellsguide kan du söka efter webbhotellspaket med stöd för JSP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
-------------------------------------------------------------------------------------------
Inlägget raderat av Decibel då det strider mot WN´s reglelverk: Regel 3 Se gärna våra kompletta regler Här! ------------------------------------------------------------------------------------------- |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|