FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har sökt på google och andra SEO forum och alla säger olika. Vad jag undrar är altså hur många tecken i titeln som Google läser.
De olika förslagen jag hört är: 60, 72 och 142. Då det är flest som säger 60. Någon som VET detta eller är väldigt säker? Edit: Spelar det någon roll om ett keyword är i början eller slutet av titeln? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
Google visar exakt 60 tecken (+ 1 mellanskag & 3 punkter)
Sökordet har störst värde först i titeln. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar, skönt att få det bekräftat från någon som vet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den visar väl 64 tecken egentligen. Har du däremot en title som är 65 tecken lång så sätter google " ..." efter, dvs då har du endast 60 tecken på dig.
Mao: endera så kör du exakt eller mindre än 64, eller så kör du 60. =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle vilja tillägga att det rekomenderas att hålla sej mellan 7-9 ord oxå! Glöm inte att lägga dina "target keywords" i början av Title. Så kläm inte in alla dina keywords i Title och använd den på alla sidor....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är altså mer se-optimerat att skriva en title:
"Status och support -- webbhotelletsnamn.se" än: "webbhotelletsnamn.se -- Status och support" Eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Några frågor:
1) Bara för att Google visar 60 tecken, betyder det att det egentligen är någon nackdel att ha fler tecken? Dvs tittar Google (och andra sökmotorer) "snett" på sajter med längre title? 2) Finns liknande regler för keywords och description, jag har sett max 250 tkn description någonstans? 3) Jag undrar också hur det är med åäö och andra icke-ascii-tecken i title, keywords och description. Är det t.ex. vettigt att göra htmlencode på dessa (å = å osv)? (jag har för mig att jag sett ngn tråd om detta tidigare, men hittar den inte) 4) Hur är det med line breaks i description, bör man hålla sig till en rad? Tack. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|