FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare!
Har en liten sak jag funderar på. Jag har c.a 500-1000 brev som skall postas till personer i USA/Canada. Dessa innehåller en CD-Rom och väger under 50g vilket medför att vi klarar postens gränser i Sverige och komemr undan med 20:- per brev ungefär. Men nu är det så här att jag skall till New York på semester och tänkte undersöka möjligheten att ta med mig alla brev och posta de i USA. Det borde rimligen bli billigare tycker jag, men är det någon här som varit i USA och vet hur posten fungerar där eller om det finns information på internet nånstans ?? Hare gött! //Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
usps.com kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar
Snacka om snabbt svar :-) /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gå bara till ett USPS office, finns säkert flera i NY.. där kan du köpa frimärken i automat eller i kassan. Priser finns säkert på deras hemsida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En tanke bara... 800 brev x 40 gram = 32 KG. Normalt sett får man väl ha med sig 20-30 kg på flyget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Joo, men vi är två så vi får väl dela upp det. :-)
Nämen vi får se hur det blir, ska kolla lite på siten och se vad det kostar. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Man kanske fastnar i tullen i USA om man har så många CDs med sig kanske, inte så normalt att ha 500 CDs med sig kanske... Har hört att folk fastnar där för helskumma saker ibland. hehe
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tips: Köp tjänsten att någon i USA kopierar upp brev + CD-skiva och sänder ut i USA. Borde vara billigare än att sända från Sverige.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Har tänkt tanken, men jag har en bra deal här i sverige så det får gå för denna gången, men bra ide
![]() Ska iof vara 10 dagar i New York så har jag med en "master CD" plus digitalt underlag för tryck så kan jag lika gärna fixa det där borta. Ska google lite efter några tryckerier av nåt slag. Nu har jag något att fördriva denna eftermiddagen med iaf :P /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tja, det är antagligen billigare att göra det där än här...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|