FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Validating
|
Nu äntligen har det hänt saker.
Jag har väntat i några veckor för att se om någon annan uppfattat detta, men icke. Är det ingen som märkt skillnad i framesresultat på Google, Yahoo!, Altavista & AllTheWeb ? Låter er jobba lite för att se vad ni kommer fram till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag har märkt är att google indexerar innehållet i noframes, medan yahoo och altavista indexerar innehållet i "mainframe", hur de definierar vilken frame det är låter jag dock vara osagt. Är det detta du menar eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
Ger er lite tid till men ni skall få lite mer kött på benen.
Citat:
G läser fortfarande men inte Y!, AV och ATW. Y!, AV och ATW läser idag precis som du säger innehållet i framesettet. Tror att dom läser alla sidor och plockar relevansen från "sidorna". En sida som varken innnehåller Title, description och keywords samt är helt avsaknad från noframes. Vad händer då ? Y!, AV och ATW visar ju text från innehållssidorna i sökresultaten. Vad gör Google om inget finns ? Dom visar informationen som finns i Googles kategorisök. Som är tagen från Open Directory (DMOZ). Kolla ni med, ganska intressant ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag kunde inte hitta vad en av mina nya kunders beskrivning kom från. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men om man saknar innehåll i noframes-taggen så bestäms väl inte *positionen* utefter DMOZ beskrivningen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
lite ot: är det inte lite som att gå över ån efter vatten att försöka optimera frames lösningar, när tekniken i sig är meningslös.?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Frames är en underbar lösning till speciella sidor, sidor som utnyttjar frames på ett bra sätt är t.ex communitys som Lunarstorm och Playahead. Tables är något helt annat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Frames är för folk utan bandbredd.
;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
|
||||||
Validating
|
Tankarna snurrar ser jag :P
Citat:
Men, har du absolut ingenting i noframes så visas ODP informationen. Citat:
Vilket prioriteras. Tror att an sida utan noframesinnehåll har större chans om den finns med i ODP än en med noframes. Spekulera gärna vidare så vi kan lösa denna gåtan ! Citat:
Vad ger det isåfall ODP för maktstatus ***rysning***. Citat:
På vilket sätt då. Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|