FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Får uppdateringar från min kund i form av pdf-filer som jag ska uppdatera med. Det märkliga är att om dom bifogar två pdf-filer så blir det för det mesta dubletter som kommer till min mail. Den ena av filerna kan jag öppna men den andra är korrupt av någon anledning. Den som är korrupt är alltid dubbelt i kb. Problemet har varit innan dom bytte webhotell, så där kan inte felet ligga. Dom har också provat att skicka både från mac och win så det har heller ingen betydelse. Likaså är det inte bara jag som får detta fenomen utan även när min kund skickar pdf-filer till andra. Är det någon som har haft samma problem någon gång? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har samma problem fast med andra filer. En liten korrupt fil och en stor fungerande.
Enda gemensamma som jag misstänker är att avsändarna kör mac. Kan det stämma för dig också? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har researchat nu och detta är ett välkänt problem mellan mac och icke helt mime-kompatibla email-klienter.
"This is a consequence of the difference between the two different types of MIME attachments, and a failure of the recipient's mail reader to handle one of them." Synd att det inte löste dina problem dock. En lösning är att byta från outlook till t ex. eudora som tydligen ska stödja detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
okey, tack för svaren. Jag ska se vad jag kan göra då.
Jag återkommer med en lösning om jag finner jag finner en vettig lösning på detta. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag som hade fel. Min kund har allltid skickat PDF-filer från deras mac. Så där har vi svaret, som en tidigare skrev om.
Fel av mig från början. Sorry* /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|