FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Fåt ni något sålt med Double.se? Tycker det verkar som en del klick för vår del men avslutsfrekvensen är alldeles för låg.. = Synd.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
att avslutsfrekvensen för marinkedjan är låg beror nog på att produkerna har en ganska smal målgrupp (inte så många som äger en båt.) och många sidor hos double är ganska allmänna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart.. Men vore intressant att höra hur det snurrar för andra som kör med dem..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tyvärr är inte kvaliten på webbplatserna på double särskilt hög. I och för sig vet jag inte vad det är för hemsidor som söker till TD men jag misstänker att nivån ligger något högre. Jag har 267 godkända affiliates. Antalet affiliates som tjänat 100 kr eller mer senaste månaden är 6 st.
De flesta av dessa är rena länk sidor som kör på buzz-konceptet. Av mina 10 senaste affiliate ansökningarna var det 2 st som hade egen domän. Förvånad att det inte blir några avslut? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är därför sånna som mig inte vill betala 800kr+moms/månad till double. Dessa affiliate skulle likaväl gå att få genom ett eget affiliateprogram.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl lite där vår sko klämmer..
Vi kommer nog inte fortsätta.. Double.se hade enorma problem under vår period. Sajten var inte tillgänglig men ingen kompensation för icke fungerande tid... Dessutom är Affiliatesen som sagts kassa... Men finns det nån som säljer på bra med dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mina program kommer plockas ner från double den 8 mars. För 800 kr som månadsavgiften är på kan man få minst 1000 st potentiella kunder från google.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Som nystarad spelsida så var det ju ganska mycket pengar för mig att gå back då ![]() Men ibland måste det svida till i fickan, de så man lär dig ![]() Min erfarenhet är att mindre affiliates är mer aktiva och vill prova nya/fler metoder + att de är så många fler än de mer etablerade och större hemsidorna så det spelar ingen roll var man startar ett program, man kommer få många ansökningar från mindre sidor, så är de bara ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är nöjd med Double. Jag har ju förhandlat fram ett lite bättre/annorlunda avtal iofs
![]() Men jag hade aldrig klarat det för 800 kr/mån. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|