FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har ett enklare filarkiv på en hemisda som jag vill sortera filerna efter datumordning i. Jag använder bara FileSystemObject för att lokalisera filerna och sedan loopar jag bara en utskrift av alla filer i en mapp.
Jag undrar nu om det finns något sätt att sortera filerna efter exempelvis datum istället för filnamn utan att skapa en array och sedan sortera den efter rätt argument? Dvs ge ett sorteringsargument innan den loopar igenom filerna i en mapp. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det första som hoppar upp i mitt huvud är att du loopar in alla filerna i mappen i ett recordset då är det inte så svårt att sortera.
Kod:
<% Set rstFileRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.Filesystemobject") Set objFolder = objFSO.GetFolder("C:\filernasmapp") with rstFileRs.Fields .Append "Namn", 200, 200 .Append "Typ", 200, 200 .Append "Skapad", 7 .Append "Storlek", 3 End with rstFileRs.Open For each File in objFolder.Files rstFileRs.AddNew rstFileRs("Namn") = File.Name rstFileRs("Typ") = File.Type rstFileRs("Skapad") = File.DateCreated rstFileRs("Storlek") = File.Size rstFileRs.Update Next rstFileRs.Sort = "Skapad DESC, Namn ASC" rstFileRs.MoveFirst %> Antar att du vet hur du skriver ut från recordsettet sen. Koden är otestat men jag är ganska säker på att det funkar ![]() //Eddie Edit: Var en del fel men nu funkar det tror jag =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|