FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vart kan jag få reda på vem som har registrerat en .nu domän?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
VAR kan jag få reda på... Riktig svenska borde vara lika viktigt som designen för en webmaster! :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?do...ame=domänen.tld |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Webmaster heter det - och inget annat! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tidsfråga innan det blir ett nytt svenskt ord
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vissa ord är bäst att låta vara på engelska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ignorera allt strunt och svarar på originalfrågan istället.
Förutom att via webben gå in på www.nu alt www.nunames.nu så når du whoistjänsten på adressen whois.nic.nu. Observera att det är en whoisserver och ingen webbserver.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Nunames har som policy att inte lämna ut vem som äger respektive domän. Men som många skriver i denna tråd finns kontaktuppgifter till en teknisk-kontakt på ovanstående adress. Det behöver dock inte vara samma som ägaren, utan kan oftast bara vara adressen till webbhotellet där domänen är hostad.
Thomas
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
=)
![]() |
Svara |