FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Aftonbladet köper den populära nummerupplysningen Hitta.se för 200 miljoner, mer än vad man betalade för Blocket med andra ord som de fick betala 183 miljoner för.
Källa: IDG:se
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ojdå medan jag skrev tråden så var det någon som redan hade lagt in den som en nyhet, ja det gäller att vara snabb
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så kan det gå när man måste hitta nya projekt efter att Bonnier snodde TV4 :lol:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rätt bra investering, att på så kort tid dra in så mycket pengar. Jag tror att uppköpen kommer att växa den närmaste tiden och det gäller då även mindre sidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det nyheten inte ger så stor vikt på är väl att det inte är hitta.se som är teleadress's kärnverksamhet - även om det är en stor uppstickare i internet sverige. det Schibsted köper egentligen är ju företaget teleadress och deras databas(som värderas väldigt högt) för att utveckla fler liknande katalogtjänster, som det heter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan vi inte dra igång IT-bubblan igen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Den är väl redan igång..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hitta.se - köpt för 200 miljoner gör en vinst på ca 25 miljoner kr
Blocket.se - köpt för 183 miljoner, minns inte vad vinsten låg på men runt omkring 20 miljoner kr har jag för mig. Kommer ta mååååååååååååååånga år att få payback på dessa företag, självklart kommer de säkert lyckas att göra lite förändringar som ger mer inkomster. Men ändå. Hoppas Telia kör upp ett nytt bolag och startar liknande tjänst ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Telia? de klarar knappt av det de har..
![]() |
|||