Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ett roligt spam

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-02, 10:08 #1
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
En vän till mig som arbetar som jurist på en av de större advokatbyråerna fick följande mail igår (jag har tagit bort alla namne, telefonnummer etc):
Citat:

VISST vore det bra att kunna sänka dina kostnader för reparationer av datorer.För endast 199;-/år och dator får du Sveriges billigaste serviceavtal för datorer.På endast 3 arbetsdagar reparerar vi din dator och du har den tillbaka på plats.Eller också kan vi reparera den på plats.Vi erbjuder också kostnadsfri rådgivning i allt om datorer.Vi har försäljning av datorer till mycket förmånliga priser..Vi erbjuder stöldskyddsmärkning inuti datorn för endast 19:-/år.Vi har mycket mer att erbjuda.Besök gärna vår hemsida.

Maila mycket gärna mig för mer info:
mail och telefon

Med vänlig hälsning
namn
Min vän juristensvarade helt kort:
Citat:

Snälla du, låt bli att spamma mig.
varpå damen som skickat mailet svarade:
Citat:

Hej,jag vet inte vad spamma betyder,men jag representerar ett dataföretag som bla använder sig av mail som marknadsföring.
Det är härligt med företag som levererar IT-tjänster som inte vet vad spamma betyder... Ska genast anlita dem tror jag. SOm bonus, ett citat från företagets hemsida:
"Våra personal med flera år erfarenhet inom programmeringar. Kan hjälpa dig och ditt företag att kunna skapa eller utveckla olika program efter önskemålet."
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017