FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag undrar om det är en god eller dålig ide att ta ett engelskt uttryck/ord, fast me .se avslutning, som adress till en svenska sida. Det uttryck jag vill använda i domänen låter bättre på engelska. Kan man förlora potentiella besökare på detta sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag föredrar svenska ord och .se för sidor som vänder sig till svenskar. Men svårt att avgöra utan det specifika exemplet
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tullverket har ju deras,
www. nodrugs .se Så det beror väl lite på vad hur det "ligger i munnen" (på tangenterna)... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Många både för och nackdelar, mycket beroende på vad för tjänster man ska erbjuda.
Finns det möjligheter att framöver även vända sig utomlands? I det fallet är det tråkigt att sitta med ett Svenskt namn. Men min personliga åsikt är att namnet måste vara lätt att komma ihåg, sen är det bara marknadsföring som gäller! Det mesta går att sälja om man marknadsför rätt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Uttrycket på svenska innehåller svenska specialbokstäver och låter mycke bättre på eng så så får de bli, ville bara se om de alls var accepterat
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns många bra svenska domännamn som är baserade på engelska ord, ett som jag diggar starkt är seek.se dör sök.se är i mina öron många fall mycket sämre(allergisk mot å,ä,ö i domännamn)
/J |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vore kul att veta vilket domännamn diskussionen egentligen gäller - förutsatt att du har reggat det och inte riskerar att nån snor det framför näsan på dig.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|