 |
Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 23
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 23
|
Det där fenomenet har funnits ett tag. Från Googles egna sidor:
Bred matchning - Det här är standardalternativet. Om du använder allmänna sökord eller sökordsfraser, t.ex. stickade tröjor, i sökordslistan, visas dina annonser när användare söker på stickade och tröjor, i valfri ordning och eventuellt tillsammans med andra uttryck. Dina annonser visas även automatiskt vid termer för utökad matchning, med pluralformer och relaterade varianter.
Med utökad matchning visar Google AdWords-systemet automatiskt dina annonser för mycket relevanta sökord, inklusive synonymer och andra relaterade fraser, även om de inte finns med i dina sökordslistor. Om du t.ex. för närvarande visar annonser på sökordet inteckning kan en utökad matchning identifiera sökordet lånekalkyl åt dig. De utökade matchningarna ändras med tiden allt eftersom vi får veta mer om vilka nya sökord som passar bäst för din annons verkliga budskap.
Utökad matchning gäller endast för dina brett matchande sökord. Den här funktionen påverkar inte sökord som du har angett som frasmatchande (sökord som är omgivna av citationstecken) eller exakt matchande (sökord som är omgivna av [] klammerparenteser)
|