FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en sida som ska skrivas ut så fort användaren öppnar den, och därför har jag lagt onLoad="print()" i BODY-taggen. Normalt sett så skriver ju webbläsaren ut sidans URL som sidfot på utskriften, men finns det något sätt att hindra den från att göra det?
I det här fallet är det fråga om en sida av "admin"-typ, så jag vet vilken dator och vilken webbläsare (MSIE) som används. Men gör man separata inställningar där så gäller det ju samtliga utskrifter från webbläsaren. Finns det t.ex. något javascriptkommando för att styra egenskaper för en specifik utskrift? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror inte det går att göra direkt via javascript? header och footer behöver du ta bort i internet
explorers "page setup". Finns ett script på nätet (hittade det via google förut) som kunde skriva ut direkt utan att visa fönstret som kommer upp med val om skrivare m.m men det slutade fungera efter installation av sp2 till WindowsXP. Har inte lyckats få igång det efter det även om alla säkerhets inställningar är nere på lägsta & sidan är markerad som säker. Använder du asp finns det moduler som klarar av det du söker men det kostar runt 1000:- om året ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|