FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hejsan,
Jag är webmaster över Phantasy Star Cave (pscave.com), nätets största Phantasy Star sida. Så, nu efter att ni vet att jag är världskänd kan jag börja fråga mina frågor ![]() 1) Vad för banner-add program rekommenderar ni? med andra ord, en som betalar bra per "click". 2) Finns det någon/några internationella program som rekommenderas? (bara banner adds intresserar mig) 3) Finns det vanligtvis gränser på hur mycket man kan ta ut (man tjänar)? 4) Och hur är det vanligtvis med skatt osv...? Svar uppskattas. Best regards, --// Missagh Alami |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle vilja rekommendera Google AdSense, men det beror på hur säker du känner dig. Jag blev kickad idag utan anledning och där försvann 350 dollar...
Efter att ha undersökt det hela på nätet så fann jag att massvis med folk blivit utkastade från AdSense utan att egentligen ha gjort något fel, men det räcker med att en alltför välvillig person eller någon som är medveten om hur Google arbetar bara klickar en massa på alla dina annonser. De tolkar det som att du fuskar med dina annonser och kastar ut dig. Själv har jag ingen aning om det är en av mina användare som försökte vara "snäll" mot mig eller någon som ogillade mig som gjorde det. Poängen är fortfarande att det är ett ganska fragilt system som kan vändas emot dig. Däremot ger de riktigt bra betalt och har många olika och relevanta annonser... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2) Vad menar du med "bara banner adds"? Att du vill ha blinkande banners även om textannonser faktiskt ger dig mer pengar? 3) Inte vad jag känner till. 4) Inga konstigheter, som försäljning av tjänst.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
fastclick.com skulle säkert fungera. Inte lika diskret som Adsense men med 30k unika per dag så borde det minst bli ett par hundringar om dan. Skulle kombinera om jag vore du, en fastclick-banner högt upp på sidan och i botten en Adsense-ruta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack för all svar, får jag fråga, hur mycket tjänar man per click på en Adsense ruta? får man välja vilken sorts reklam man vill ha på den eller väljs det slumpvist? Måste adsense rutan läggas ut på varje sida av hela hemsidan eller är det valfritt?
Yours sincerely, --// Missagh Alami |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Föresten fick jag ett erbjudande av ett spelföretag (amerikanskt) att lägga ut deras banner och få 50cent per click, är det bra? Erbjudandet var för flera månader sedan så just nu är den säkert ute, men jag får liknande erbjudanden ibland.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Du kan inte välja reklam i AdSense (men välja bort företag om du vill) och det är inte heller slumpvis. Det är ett ganska intelligent system som granskar vad din sida handlar om och väljer ut relevanta annonser. Det är valfritt, du kan lägga en eller två AdSense rutor på dom sidor du vill och har ett stort antal storlekar att välja emellan som ger 1-5 annonser.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag uppskattar svaret Bengt.
Hur får man sedan betalt, är det direkt till bankkonto, eller? Jag läste att man inte får säga hur mycket man tjänar, men har ni hört talats om någon som tjänar över 10000/månad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Det finns många som får in över 10000 SEK / månad på adsense liksom det finns hos många andra tjänster såsom fastclick.
Adsense betalar endast ut per check vilket gör att det kostar dig en hundralapp eller två att lösa in här i Sverige.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hur är jämförelserna mellan adsense och fastclick? Vilken föredras? Finns det någon som testat fastclick?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|