FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Till er som vet
![]() Satt och läste igenom reglerna här och har en frundering samt ett förslag. Fråga gäller regel 4: 4. Angående signaturer så är det inte tillåtet att ha den i form av en länk, det är ok att ha med sin hemsides adress i form av "domän.se" men utan "http://". Undrar bara varför? Jag är en av dem som gillar att bara klicka på en länk istället för att kopiera den och klistra in. Förslag: Jag är administrator på ett par andra forum där har vi fört in att man måste ha sitt namn i signaturen detta för att få ett seriösare intryck på forumet. Jag gillar att veta vad den man snackar med heter. Vad tycker ni andra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En av anledningarna är att många av medlemmarna drog nytta av att WN har hög Pagerank och hade då ett antal länkar i sin signatur för att själva få högre PR.
Kommer inte på nån mer just nu, det var ett tag sean vi diskuterade det, komplettera mig gärna. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
På tal om det här med skriva den korrekta URL:en's vara/icke vara. Så tycker jag att funktionen att forumet själv skriver om en korrekt skriven URL till <A HRE=jhsdfjs>jhsdfjs</A>, borde tas bort. På så sätt blir det smidigare att kopiera hela URL:en in i webbläsaren utan krångel. Eller? Fler som håller med mig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Själv tycker jag att det börjar gå ganska långt när funktionaliteten av forumet börjar försämras så pass så det blir märkbart bara för att undvika att man läcker lite PR via länkar som skrivs i inläggen.
Tycker det är otroligt skönt att just kunna klicka på en länk istället för att hålla på och kopiera och starta ny tabb/fönster för att kolla på länken... Känns som ett rejält kliv tillbaka om man ska plocka bort alla klickbara länkar helt enkelt. Förstår ju egentligen inte heller varför det är så farligt att det läcks lite PR.. Är ju ändå de aktiva här på forumet som utgör forumet och då mer eller mindre gör rätt för lite payback ![]() Menmen.. det är kanske bara mitt sätt att resonera.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Den exakta anledningen var att folk systematiskt kom hit och postade ointressant skit för att få länkar till sin/a sida/or.
Problemet löstes via denna åtgärd och allt funkar mycket bättre nu i admins och moderatorernas ögon, vi hoppas även att kvaliten höjts i majoriteten av besökarnas ögon. WN
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
men att systematiskt plocka bort alla länkar som skrivs i inläggen numera borde ju inte heller vara något att sträva efter känns det som. en lagom mängd länkar som är relevanta för inläggen ökar ju som sagt bara funktionaliteten enligt mig. hänvisar någon till en tjänst är det ju ganska skönt om den länken är klickbar. hänvisar man till en sida överhuvudtaget (oavsett sammanhang så länge det inte är irrelevant) så höjer det ju nivån på inläggen snarare än sänker... är ju bara lite synd om PR ska inverka (negativt) på det här forumet... menmen, det är ju som sagt min syn på det hela.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad hände med VIP...?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
hur mycket aktivitet det är där kan ju någon annan uttala sig om/utvärdera kanske ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Är det länkar till informativa sidor som tillför tråden något och inte är "reklam" till sin egen så får dom oftast vara kvar. Som du själv skriver en lagom mängd länkar som är relevanta för inläggen. är en ganska bra måttstock. Den största anledningen är som Thomas skrev "Den exakta anledningen var att folk systematiskt kom hit och postade ointressant skit för att få länkar till sin/a sida/or." Det blev nån form av jakt på PR och det visade ju sig i flera diskussioner att alla som hade länkar från WN "tjänade" på det. Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen är ju uppenbar att man inte vill läcka PR, går det inte att modda forumet lite så att urlerna i profilerna blir klickbara då ? Lägga in någon liten javakod ?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|