Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Signatur Regler På WN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-23, 01:50 #1
DanneGs avatar
DanneG DanneG är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
DanneG DanneG är inte uppkopplad
Medlem
DanneGs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Till er som vet

Satt och läste igenom reglerna här och har en frundering samt ett förslag.
Fråga gäller regel 4: 4. Angående signaturer så är det inte tillåtet att ha den i form av en länk, det är ok att ha med sin hemsides adress i form av "domän.se" men utan "http://".

Undrar bara varför? Jag är en av dem som gillar att bara klicka på en länk istället för att kopiera den och klistra in.

Förslag:
Jag är administrator på ett par andra forum där har vi fört in att man måste ha sitt namn i signaturen
detta för att få ett seriösare intryck på forumet. Jag gillar att veta vad den man snackar med heter.

Vad tycker ni andra?
DanneG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-23, 01:58 #2
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Supermoderator
Matss avatar

En av anledningarna är att många av medlemmarna drog nytta av att WN har hög Pagerank och hade då ett antal länkar i sin signatur för att själva få högre PR.

Kommer inte på nån mer just nu, det var ett tag sean vi diskuterade det, komplettera mig gärna.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-24, 01:18 #3
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Lastbryggan@Apr 22 2004, 21:58
En av anledningarna är att många av medlemmarna drog nytta av att WN har hög Pagerank och hade då ett antal länkar i sin signatur för att själva få högre PR.

Kommer inte på nån mer just nu, det var ett tag sean vi diskuterade det, komplettera mig gärna.

// Mats
Helt korrekt Mats.

På tal om det här med skriva den korrekta URL:en's vara/icke vara. Så tycker jag att funktionen att forumet själv skriver om en korrekt skriven URL till <A HRE=jhsdfjs>jhsdfjs</A>, borde tas bort.
På så sätt blir det smidigare att kopiera hela URL:en in i webbläsaren utan krångel.
Eller? Fler som håller med mig?
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-24, 01:46 #4
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Själv tycker jag att det börjar gå ganska långt när funktionaliteten av forumet börjar försämras så pass så det blir märkbart bara för att undvika att man läcker lite PR via länkar som skrivs i inläggen.

Tycker det är otroligt skönt att just kunna klicka på en länk istället för att hålla på och kopiera och starta ny tabb/fönster för att kolla på länken...

Känns som ett rejält kliv tillbaka om man ska plocka bort alla klickbara länkar helt enkelt. Förstår ju egentligen inte heller varför det är så farligt att det läcks lite PR.. Är ju ändå de aktiva här på forumet som utgör forumet och då mer eller mindre gör rätt för lite payback

Menmen.. det är kanske bara mitt sätt att resonera.
Oläst 2004-04-24, 02:20 #5
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Den exakta anledningen var att folk systematiskt kom hit och postade ointressant skit för att få länkar till sin/a sida/or.

Problemet löstes via denna åtgärd och allt funkar mycket bättre nu i admins och moderatorernas ögon, vi hoppas även att kvaliten höjts i majoriteten av besökarnas ögon.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-24, 02:31 #6
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by WN@Apr 24 2004, 00:20
Den exakta anledningen var att folk systematiskt kom hit och postade ointressant skit för att få länkar till sin/a sida/or.

Problemet löstes via denna åtgärd och allt funkar mycket bättre nu i admins och moderatorernas ögon.

WN
okej, visst. har ju faktiskt blivit bättre på den fronten nu när det gäller skräppostande. men delvis borde ju högre "intagningsreglerna" också medverkat till detta i någon mån.

men att systematiskt plocka bort alla länkar som skrivs i inläggen numera borde ju inte heller vara något att sträva efter känns det som. en lagom mängd länkar som är relevanta för inläggen ökar ju som sagt bara funktionaliteten enligt mig.

hänvisar någon till en tjänst är det ju ganska skönt om den länken är klickbar. hänvisar man till en sida överhuvudtaget (oavsett sammanhang så länge det inte är irrelevant) så höjer det ju nivån på inläggen snarare än sänker... är ju bara lite synd om PR ska inverka (negativt) på det här forumet... menmen, det är ju som sagt min syn på det hela.
Oläst 2004-04-24, 02:45 #7
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar

Vad hände med VIP...?
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-24, 02:58 #8
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Mario@Apr 24 2004, 00:45
Vad hände med VIP...?
hände? det är ju 16 st som har access till VIP-forumen som jag förstår det, varav 4 i VIP-, 4 i Admin- och 8 i Moderator-gruppen.

hur mycket aktivitet det är där kan ju någon annan uttala sig om/utvärdera kanske
Oläst 2004-04-24, 03:24 #9
Matss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Matss avatar

Citat:
men att systematiskt plocka bort alla länkar som skrivs i inläggen numera borde ju inte heller vara något att sträva efter känns det som. en lagom mängd länkar som är relevanta för inläggen ökar ju som sagt bara funktionaliteten enligt mig.
I viss mån håller jag med dig om det, men å andra sidan så plockas inte länkar bort så länge dom inte är till den egna sida i tråden.

Är det länkar till informativa sidor som tillför tråden något och inte är "reklam" till sin egen så får dom oftast vara kvar. Som du själv skriver en lagom mängd länkar som är relevanta för inläggen. är en ganska bra måttstock.

Den största anledningen är som Thomas skrev "Den exakta anledningen var att folk systematiskt kom hit och postade ointressant skit för att få länkar till sin/a sida/or."
Det blev nån form av jakt på PR och det visade ju sig i flera diskussioner att alla som hade länkar från WN "tjänade" på det.

Citat:
hur mycket aktivitet det är där kan ju någon annan uttala sig om/utvärdera kanske
Aktiviteten i "Vippen" är inte speciellt stor, tro mig det mesta postas "öppet"

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-24, 05:20 #10
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Grejen är ju uppenbar att man inte vill läcka PR, går det inte att modda forumet lite så att urlerna i profilerna blir klickbara då ? Lägga in någon liten javakod ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017