FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har ett litet webhotell som jag önskar styra remote via en sk. kontroll panel som alla bättre webhotell har, B-One, Loopia osv. Någon som vet en programvara för att klara just såna saker som, disk quota, lägga till ftp konton, mail konton, DNS (domännamn), IIS osv ? Mvh, Robert Larsson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Cpanel är klart bäst...
Ensim har jag haft mycket problem med och det är väldigt tungt för servern.... Helm är klart bäst för Windows servrar... Mycket beröm till Webhostautomation... Alla 3 har väldigt bra support på via Forum, IRC och mail.... Cpanel: http://www.cpanel.net/ Ensim: http://www.ensim.com/ Helm: http://helm.webhostautomation.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den bästa kontrollpanelen / admin.gränssnittet är Cpanel.. Gärna med Fantasticoserien
![]() om du kör med linux/unix.. Har du windowsbaserade servrar så kan du titta på www.hostingcontroller.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
DirectAdmin är den absolut bästa kontrollpanel jag har provat, även testat med cPanel osv,
och även om cPanel är bra så är denna bättre - enligt mitt tycke. www.directadmin.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta en titt på psoft.net.
Dom erbjuder en helhetslösning för *nix & win. Systemet sköter även support och billing. Det är lite krångligare inlärningskurva på detta system men det är oxå mer avancerat. Deras sätt att ta betalt på kan vara ganska förmånligt för dig som webbhotellsägare. Dom tar en liten summa per kund du har (ca 20-30 SEK). Dvs ingen per server/domänkostnad eller liknande. ------------------------------------------------------------------------------------------- Inlägget delvis editerat av Decibel då det strider mot WN´s reglelverk: Regel 3 Se gärna våra kompletta regler Här! ------------------------------------------------------------------------------------------- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, här har du lite enkla, men som skall fungera för vardagliga uppdateringar:
Windows: www.webhost-panel.com Linux: www.webhost-panel.net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kan också använda "Plesk" mot windows har jag för mig. Jag har dock inte använt den panelen på ett par år, men den har fått sig en rejäl uppryckning den senaste tiden vad jag har förstått. Kan vara värt att titta på i alla fall. Problemet med CPanel är inte funktionerna i panelen utan det lite röriga upplägget. Det är det man slipper med DirectAdmin, och för den delen Plesk också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som admin föredrar jag Ensim (det är den bästa panelen ur säkerhetsynpunkt), som användare cPanel (den är snyggast och mest logiskt uppbygt).
Plesk har jag aldrig använt, men jag har hört (precis som någon skrev ovan) att den senaste versionerna har varit riktigt bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|