FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
Med en enkel manuell switch vill jag växla tangentbord, mus och skärm mellan den stationära och laptopen.
Dom flesta billigare switchar hade självklart endast PS/2 för mus och tangentbord medans jag endast har USB uttag på laptopen. Jag lyckades dock hitta en billigare variant (<500) med USB, men beskrivningen säger automatiskt switch ... hur fungerar en sådan? Är det någon som har tips på en switch som passar min beskrivning och hamnar i relativt låg prisklass vore det uppskattat. I annat fall verkar det hamna på >1300 istället för 300 endast pga att laptopen endast har USB uttag.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.pcaction.se/Products/SimpleProd...spx?ItemId=9989
(Eftersom PCAction kör med sessions så måste du besöka sidan innan du kan använda länken) Men iaf: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Det var på beskrivningen av samma produkt i annan butik det stog 'Typ av switch: Automatisk', vilket jag inte förstod mig på riktigt. Beskrivningen på sidan du gav säger ju dock tydligt att det finns en manuell switch. Tror dock jag litar på den engelska beskrivningen desto mer och slänger iväg en beställning. Tackar!
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Manuell är att du måste vrida/trycka på switchen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Där klarade du ut det frågetecknet också, tackar. En väldigt dum benämning i min mening dock, ser det inte som mycket mer automatik för användaren att använda en tangentbordskombo än att göra det med ett reglage på switchen.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag har en själv som jag är nöjd med (kommer ej ihåg modell eller nummer). Dock så kan de switcha 2 extra USB portar, vilket gör att du kan switcha ex en brännare eller skrivare mellan datorerna.
Tänk också på att kvaliten på videosignalen antagligen följer med prislappen. Själv har jag aningen "dubbel" spökbild med min, trots att den gick på 2300kr. En annan sak är att switchen ska kunna "visa" ditt tangentbord samt mus även för den dator som inte är aktiverad, annars måste du exempelvis flippa till den dator du ska boota upp (så att den känner av ditt kbd + mus vid uppstart). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Är väl bara att hoppas att videokvalitén är duglig, i värsta fall blir det väl till att lägga ut mer pengar på en ny och titta runt på lite recensioner. Gällande att inte kunna boota upp utan tangentbord bör det nog inte vara några problem så länge man ställer in BIOS att ignorera det felet.
![]() |
Svara |
|
|