FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
www.mypay.se/asien
vi har kopplat så alla nya besök (1 dags cookies) får upp sidan med.. får se om det ger nåt eller inte (söker inte kommentarer på sidan men har ni några får ni gärna komma med dom) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sidan kan inte visas
Ett problem uppstod med sidan du försöker nå och den kan inte visas. Sååå kan det gå när inte servern är på.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
heh.. lite pinsamt ja
![]() pillade snabbt med en enkel statistik räknare då det visades att IIS saknade skrivrättigheter till den mappen.. men det är löst nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tycker även jag att är smått fel att låta en operatör få 50% av bidragen genom att man skickar in ett SMS, mkt smidigare hade varit att länka direkt till röda korsets hemsida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vi behåller inte en krona av det som kommer in
och det finns så mycket länkar överallt till deras sida redan.. tror det är enklare för folk att skicka in 10:- än 1-200:- så på så vis kanske vi kan få ihop nån tusenlapp.. som iaf är nåt och som det ser ut nu så är nåt väldigt mycket |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Lite riskabelt detdär med att själv samla in för välgörande ändamål, jag var på yo.se om detta för längesedan då många av deras users påstog att pengarna gick till just behövande, kom fram till att om man ska samla in pengar måste man anmäla detta till en instans. Osäker på vad den heter, google vet nog. Tydligen fick man t.ex. sälja bröd och liknande och låta pengarna gå till t.ex. röda korset, men man får inte gå på stan med en insamlingsbössa.
Hurvida det tolkas i likhet med detta vet jag inte, överlåter det till någon annan. Det kan även se lite konstigt ut om man i egenhet av näringsidkare nyttjar sin egen produkt för att samla in pengar. "" Finns så många banners "" , ja, ju mer som kommer upp, ju fler kanske skänker lite slantar, en hundring kan man nog avvara. God tanke dock |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
men mypay, på sidan står det ju
"SMSet kostar 10kr plus eventuell trafikavgift. Av dina 10kr kommer ca 50% dras av för t.ex operatörs- avgifter. Moms ingår med 25%" Jag länkar direkt till röda korset och där kan man betala via internet, allt från 10kr till whatever. har man inte VISA/MASTERCARD så kan man ringa in istället via hemtelefonen. och jag håller med förra skribent om att ju fler banners i samma stil desto bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har röda korset paypal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag startade inte tråden för att få en massa riktlinjer om att "så här SKA du göra - inte si"
Jag vet mycket väl att mer pengar kommer fram om man sätter in direkt till Röda Korset. Men om vi nu vill samla på egen hand och på det här sättet genom att sprida en bild som är speciellt ritat för detta Vi försöker skapa en "trend" där den bilden (symbolen) ska användas vid fler tillfällen för andra insamlingar Alla har ett val - antingen skickar men ett SMS via oss och sväljer att Telia, Vodafone och Tele2Comviq plockar åt sig 50% (ca) eller så skickar man in pengar via postgiro/telefon Vi tvingar ingen.. vi bara försöker göra en egen insamling - vi försöker hjälpa till (men ok - kastar in länkar och banners för deras egna insamling också för att göra alla nöjda) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|