FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag undrar om någon vet om det finns en chatt eller irc-chatt som man kan använda till sin webbsida? Jag letar inte efter någon asp variant där sidan refreshas varje sekund utan bra grejer här ![]() Tack i förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
http://cgiirc.sourceforge.net/
Kräver dock en irc-server att köra emot, räcker dock med en kanal på vilket nätverk som helst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
cgi-irc är totalt värdelöst om man saknar egen irc-server, eftersom man då langar in massa clones på ett annat nät.
www.pjirc.com tillhandahåller en GNU/GPL-klient skriven i java som är mycket anpassningsbar. Nackdelen med denna lösning är att javafilerna måste hostas på samma server och domän som irc.servern, annars kommer det läskiga säkerhetsvarningar som vilken tolvåring som helst tror är ett virus. Vi kör denna klient på vår site, du kan ta en titt på hur den ser ut och fungerar på: www.hamsterpaj.net/chat Om du behöver hjälp så kan jag nog assistera en del, eftersom jag pysslat rätt mycket med PjIRC |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Drar man däremot upp den som den är, utan att confa något så kommer det bli en jäkla massa clones. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns applets annars.. använder såna själv.. funkar fin fint.. den jag har så kan jag reglera huruvida mina besökare kan byta rum, nick chatta privat etc etc
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
VIP
|
Digichat (http://www.download.com/DigiChat-ful...-10142734.html) är en riktig höjdare faktiskt. Snygg och funktionell. Något (svenskt?) företag erbjöd "gratislicenser" på Digichat för några år sedan. Det var tider det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla förslag men jag sökte en chatt som inte hade flera kanaler så att säga. Besökarna ska enbart kunna chatta med varandra och kunna surfa runt till andra kanaler. Det går kanske att lösa med era förslag också eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
som INTE har flera kanaler (rum) men man ska kunna surfa runt mellan flera kanaler?
lät lite kryptiskt men om jag fattar dig rätt.. man ska inte kunna byta rum när man kommit i en chat men om man kliver ur det rummet så ska man kunna välja ett nytt? Det går med den chatten jag använder - ChatBuilder heter den |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har kört detta chat prog i lite mer än ett halvår och det är helt suveränt bra.
http://www.lionmax.com/chatanywhere.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hela vitsen med ett CGI-IRC är ju att det är servern som ansluter till IRC-servern. Jag förstår inte hur min server skall kunna ansluta till Quakenet med ditt IP-nummer. Kan du förklara det lite? Men visst, kör man en egen IRC-server och kopplar CGI-scriptet dit så går det ju att få "unika" användare genom att lägga IP-nummret som ident. Bla. snyggast.se kör denna lösning (tror jag). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|