FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena
Ställde motsatta frågan för ett tag sen, men... vad tror ni om man utvecklar en adress på .com där .se är tagen (men används av en kass, lokal grossist som är i en helt annan "o-internettig" business)? Borde väl inte torska mycket trafik på att inte ha .se om sidan är lite känd va? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Risken finns ju alltid att den "lokala grossisten" snyggar till sig på internet, och då har du en svår konkurrent.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag skulle om jag vore du, byta namn så du får .se, den är viktigare än .com om du riktar dig mot svenska marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
.SE är mycket bättre än .COM om du inriktar dig på svenska kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
VIP
|
Vilken är "din bransch"?
Vilken bransch/inudstri är .SE domänen under? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nått man ofta stöter på när folk ska skaffa domännam är att dom i första hand fortfarande väljer just .com adresser, Sen när man frågar varför dom inte väljer .se ist är svaret ofta att dom TROR .com är bättre????
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker de flesta förknippar .se med seriöst och kvalite eftersom .se kunde endast företag ha i början iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur anväder man sig av .SE domänen då om man redan är en god bit påväg att etablera en .COM domän? (Har alltså båda men började med COM)
Vilken är egentligen den bästa vägen att få typeins att hamna på COM adressen, om vi säger att jag vill fortsätta att köra med .COM? En sk 301 redirect (eller vad det kallas)? Hur skall en redirect se ut för att inte google skall surna till eller är det bättre med en sida med en enkel länk och en hänvisning, ELLER helt enkelt att peka SE´n mot COM? Sorry om det gled ifån ämnet men det är en relevant följdfråga tycker jag. God jul alla på MN! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är inte det enklaste att be webhotellet koppla båda domänerna till samma konto, så att det inte spelar någon roll om man skriver com eller se?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|