FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har just fått ihop vårt system för mailutskick till de medlemar som valt detta. Problemet är att 95% av de spamfilter som det går igenom flaggar det som spam, däribland både vårt webhotells SMTP-server och den dedicerade SMTP-server som vi satt upp just för detta ändamål. Citat:
Det är ingen större idé att börja skicka ut nyhetsbrev om det ändåså kommer falla bort någonstans i mitten, och personligen så har jag inte den blekaste om hur detta kan åtgärdas. Med andra ord: Panik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
spamfilter går på hur brevet är utformat i brev.. jag byggde en weblösning där vår kund kunde skicka en offert i PDF genom att fylla i ett enkelt formulär
I mailet stod det "Please check the attached file" och markerades som spam direkt.. efter att ha formulerat om lite så försvann den stämpeln |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Kolla istället vikterna filtret ger... Där den bl.a. påpekar att MSGID är för kort. MSGID ska tilldelas av MTAn, vilket är mailservern, men tyvärr så hinner den ju spamflagga detta mailet innan det ens kommer så långt :S Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du bör alltså hitta på ett eget Message-ID efterssom det inte verkar som w3jmail hjälper dig med det. Övrigt bör du kolla på de score du får i spamtestet. De har logiska namn. Efter att ha kollat på dom lite snabbt kommer några tips.
Nedan är lite fritexttolkningar. Läs med hög skeptisism. Det är inte sanningar. Du använder en (prioritet), men inte alla MS headers i mailet. Det verkar du få ganska många spampoäng på. MIME_QP_DEFICIENT, betyder att det är nått galet med quoted-printable, brist på den kanske? TO_ADDRESS_EQ_REAL, till-adressen är samma som den verkliga (vad som definierar den verkliga får du ta reda på) HTML_IMAGE_ONLY_02, verkar vara ett test om meddelandet bara är en bild. det får du höga spampoäng på. Bara att det är ett html mail får du ett 0.1 spampoäng på (HTML_MESSAGE 0.10) Mina förklaringar behöver inte vara korrekta tolkningar av spampoängen. Men med efterforskning av vad de betyder hos spamfiltren (tack open source), och ändringar i utskicket för att undvika dom så bör du kunna fixa det. http://spamassassin.apache.org/ för mer information om det spamfilter som i detta fall satte käppar i hjulet för dig. Du får 8.737 spampoäng av mottagande mta. Om du får ner det under fem är du hemma! EDIT: Förtydliganden och annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket
![]() Ska se om jag kan få ihop något vettigt här... ![]() |
||