FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag söker ett vanligt café där dom har trådlöst internet. Alltså inget enbart internetcafé utan ett trevligt vanligt café.
Europas huvudstäder är fullt av dessa så det måste väl finnas i Stockholm. Har letat men inget funnit! Jag känner att jag behöver lite variation på miljön när jag jobbar på webbsiter... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
På Waynes i Götgatsbacken finns dels Telia Homerun och dels ett gäng andra wlan där man gratis kan surfa. Brukar hänga där ibland och jobba eller göra annat på nätet när jag inte känner för att sitta hemma..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
På Max Hamburgerrestauranger kan du surfa trådlöst gratis.
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nice! Kom gärna med fler förslag, jag gillar att kunna variera ställen också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var just på t-banefiket (eller vad det nu heter) i Gamla stan, där hade de skyltar om wireless lan på borden, dock ej gratis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag såg att cafe opera har wireless också, men det kostar sjukt mycket. Jag är intresserad av ställen som erbjuder det gratis..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
VIP
|
På den här sidan kan du nog hitta en hel del smått och gott: www.hotspotsthlm.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bara en fundering jag hade... :blink:
I fall alla som har w-lan hemma eller på jobbet skulle dela ut en/flera pointar för den som vill att använda. T.ex jag ger folk möjlighet att koppla upp sig via min accesspoint och så får jag tillgång till alla andras. Ok, möjlig säkerhetsrisk men kan StockholmOpen.net lösa det så borde man väl kunna fixa det för andra också. Tänk er, bredband var du än befinner dig och gratis också, eller nästan eftersom du behöver en koppling hemma B) /JonasB - kanske inte skulle ha druckit 17 koppar kaffe..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle kanske ha läst Goals & Visions hos StockholmOpen.net
![]() -------------------------------------------------------------------------- What if individual users, user communities or user agents, put up access points and make an access network available offering connectivity and providing a choice of Internet service providers? Are there business and management models that could make this happen? Would flexible business models adapted to local prerequistites empower local communities to become active actors and speed up the process of increasing Internet access penetration? StockholmOpen.net is a cooperative effort to create an open communication environment in the Greater Stockholm area. It is an embryo of a city-wide open access network providing local services and a freedom of choice of Internet Service Providers. ---------------------------------------------------------------------------- /JonasB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vad jag vet finns det åtminstone redan i både London och Wien.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|